• Grodan7

IVF vägskäl

Ellen11 skrev 2018-07-04 22:58:31 följande:

Vi pratade om olika alternativ och om vi vill göra IVF med spermiedonation kan vi inte göra det på Carlanderska. Insemenering kan vi däremot göra, men om det då inte blir någon graviditet så blir vi inte något klokare om det gav bättre befruktningsgrad eller ej.

Vi har nu tagit en första kontakt med två kliniker i Köpenhamn, Vitanova och Triangeln. Det lutar åt att vi fortsätter vår resa där. Om vi gör det med eller utan någon donation får vi se tillsammans med läkarna där.

Hur mår du nu några dagar efter insättningen?

Jag har varit på både Vitanova och Trianglen. Gjorde 2 IUI på Vitanova men bytte sen till Trianglen och det har jag verkligen inte ångrat. Jättenöjd med kompetens, bemötande och att dom är lyhörda för att prova annat. Prednisolon var tex inga problem att få. Lycka till vad ni än väljer!
  • Grodan7
    Ellen11 skrev 2018-07-11 16:15:33 följande:

Tack för infon. Vi har skickat till bägge nu och väntar svar. Jag har inte gjort alla prover som de behöver så måste fixa der också.

Hur har det gått för dej?

Trianglen kan nog just nu dröja lite längre tid innan ni får svar för jag vet att dom stänger ner lite av verksamheten några veckor nu så att läkarna får semester. Men när det kör igång igen efter semesterperioden och resten av året så är tillgängligheten väldigt bra där. Har ni läst om deras flexibla 3-packs lösning vid IVF/ICSI.

Jo det har gått bra hittills. Är gravid i vecka 14 efter IVF :)
  • Grodan7
    Ellen11 skrev 2018-08-28 21:37:08 följande:

Triangeln och Vitanova har vi tagit kontakt med. Får se vilken vi kommer att välja. Läst lite omdömen om bägge.

Jag har varit på båda ställena och om du vill så kan jag berätta om mina erfarenheter. Skriv PM isåfall.

Stort lycka till!
  • Grodan7
    Ellen11 skrev 2018-08-29 13:41:44 följande:

Mycket bra fråga. Jag vet inte riktigt än, ska försöka att kolla upp det. Någon annan som vet?

Ni får recept som ni kan lösa in i Sverige men det blir ju dyrt. Se om ni har en bra gyn i Sverige som kan skriva ut motsvarande till er.
  • Grodan7
    Lsaep07 skrev 2018-08-29 07:49:49 följande:

Jag är också intresserad av att veta om de båda ställerna. Det lutar mot att vi också försöker i Danmark.

Är det någon som gjort dna fragmentation test på mannens spermier?

Skriv PM till mig så kan jag berätta mer om mina erfarenheter av klinikerna
Svar på tråden IVF vägskäl