Lesbiskt svartsjukedrama. Agerade jag rätt?
Ibland gäller det bara att veta själv om man gjort rätt eller inte. Jag tycker inte du är en "värsta människa" för att du har, med B)s samtycke, försökt illustrera en poäng. Dock (om ni inte redan har gjort det) måste ni båda gå till A) och berätta VARFÖR ni gjorde som ni gjorde.
Jag tror att A) blev så arg som a) blev just för att B) är lesbisk, inte bisexuell. A) har säkert trott att sina handlingar inte har varit så "farliga" eller "flörtiga" som dom har varit. Jag förstår B), skulle bli hemskt ledsen om min partner började, om än på skoj, flörtade med en annan.
Har en teori. Tror A) tar B) för givet eftersom hon är lesbisk. Det finns mååånga i hbtq rörelsen som förväntar sig/antar att det inte finns någon annan som vill ha en, så när man väl hittar någon så håller man fast vid den. A) blev bestört av att se B) med en man, för det betyder att B) inte längre är "exklusiv" eller "svår på marknaden". Är själv hbtq så detta kommer inte från fördomar utan hur jag upplevt rhbtq rörelsen själv.