Luno skrev 2019-03-03 11:31:13 följande:
Blir så irriterad! Äter ju också Letrozol. Hade ett fint ägg och efterfrågade ovitrelle och de sa att "de brukar inte använda det" och vill istället höja dosen nästa gång. Hallå? Vi har ett ägg, varför ska vi planera för nästa omgång istället för att ba ta ovitrelle och få det här ägget att släppa! Har läst flera som får samma svar på vissa kliniker. Verkar vara väldigt olika. Blir så trött. Hoppas verkligen att ni får till ÄL. Hur har du haft det med ägg? Positivt Äl-test? Flera ägg? Jag hade 18 mm på dag 12 men sen dess inget positivt ÄL (förutom att jag hade en ÄL-flytning dag 15.) Nu dag 22.. Känner du biverkningar av letrozolen?
jo jag har märkt att det beror på vilken läkare man har, för nu den här omgången jag åt letrozol ringde jag läkaren efter avslutat kur och frågade om jag inte kunde få prova att få ta ovitrelle,det var INTE min läkare jag pratade med utan en annan som var jätte otrevlig, hon sa direkt nej du får inte ta ovitrelle,helt onödigt för dig sa hon. jag blev så ledsen och ville att min läkare skulle ringa upp mig så fort hon var tillbaka. Min läkare ringde mig i fredags och sa direkt att om jag inte lyckas på den här kuren med letrozol så ska jag ta letrozol och ovitrelle, jag blev så glad.
jag tycker du ska stå på dig och säga att du verkligen vill prova ovitrelle, det är värt ett försök iallafall. mina ägg har varit 20mm. har ofta två ägg på 20 mm, så finns risk för tvillingar.jag får alltid positivt på äl test på dag 14. jag känner mig jätte nedstämd, huvudvärk ont i magen av letrozolen. hur går det för dig med den? nu väntar jag bim på tisdag.