H@llon skrev 2018-08-27 10:26:02 följande:
Ja jag har också hört om Charlotte Perelli, det inbringar ju ändå lite hopp. Vår läkare påpekade också min ålder så han tycker inte det finns något att vänta på än IVF.
Härligt att ni tagit steget, hoppas det kommer gå smidigt. Vilken stad ligger kliniken i?
Jag har bokat tid hos vår läkare nu på onsdag 29/8 för att lägga upp en plan tänker jag mig. Kliniken som gör IVF var stängd under sommaren så då fick vi prova Letrozol och ett strikt liggschema. Inget plus än så länge.
Hej! Vi hade inbokat ett första uppstartsmöte för IVF igår morse - vi går på Nordic IVF i Göteborg. Kändes lite surrealistiskt att sitta där, men nu är vi igång. Trodde man ju aldrig :) sonen kom verkligen till på första försöket men nu har vi försökt aktivt i 1 år och 9 månader utan resultat, så något fel måste det vara..?
Fick utskrivet alla olika piller och sprutor för att vara redo vid mensens första dag. Hon frågade liksom flera gånger "när vi ville börja", om det är den här cykeln eller någon annan månad - lite konstigt fråga kände jag, det känns ju som att man väntat tillräckligt och när vi äntligen fick tid för uppstart så vill man ju bara komma igång!
Nu funderar vi mest på att om vi ska köpa ett eller tre försök - först var jag helt säker på att köpa 3-pack, eftersom det lär bli mycket stress och press om man bara har ett försök - då kanske det inte funkar bara av den anledningen, typ.. Och behöver man köpa fler försök så blir det ju dyrare att köpa "ett och ett". Men köper man trepack, och det funkar på första försöket, så återbetalas ingenting av pengarna - det känns som stora pengar i sjön liksom.. hur tänker ni andra, som betalar själva..?
Min sammanfattning ser väl ut nånting så här:
Kawi: 36 år, min man 39, har en son på 3.5 år och har försökt aktivt sedan januari 2017. Testat allt (livsstil, vitaminer, liggschema osv..) Gjorde fertilitetsutredning i april 2018 som visade att allt ser bra ut. Uppstartsmöte för IVF 3/9. Privat klinik Göteborg.