Inlägg från: AK78 |Visa alla inlägg
  • AK78

BF februari 2019 och stannar på FL

Har inte heller Facebook så hakar gärna på!

Än så länge BF 1:a februari men kan ändras eftersom jag inte är 100 på min menscykel. Födde barn i december (!) och har inte riktigt kommit igång ordentligt.. snabba puckar!

Blir 40 i höst och väntar nummer fyra. Tre killar på 16, 13 och 6 månader.

Har också ett MA i bagaget så är lite nojig.. framförallt när jag inte har några direkta symptom. Men det har jag inte haft innan heller.. så försöker tänka positivt!

• AK78
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-19 06:47:25 följande:

Roligt att vi är några stycken :) Verkligen snabba ryck du! Svårt att låta bli att oroa sig, särskilt om man har dåliga erfarenheter i bagaget men håller tummarna att allt går bra! Skönt att slippa symtomen så länge allt ser bra ut. Är ju lite kortare gången än du men känner inte heller några symtom. Har för mig att det kom i vecka 9 förra gången så det kommer väl säkert snart för mig ;)

Jag hade ju mitt MA 2016 och födde sonen 2017.. så bevisligen kan det ju gå bra.. men är orolig nu ändå! Ändå skönt att gå tillbaka till mina anteckningar i Preglife-appen exempelvis där jag skrivit om olika blödningar och annat som oroade mig. Sonen är ju en frisk halvåring i dag! Vi ska väl bara vara glada över att vi mår bra helt enkelt!
  • AK78
    Idapou skrev 2018-06-19 10:49:29 följande:

Beklagar ditt ma. Jag är också nojjigare denna gången. När jag fick ma var plusset jättestarkt, men denna gången väldigt svagt, t o m på bim+4. Men nu har jag fått positivt på cb digitalt, så nu vågar jag nog tro iaf. Dock visade testet 1-2v på bim+6, men jag hade kanske ägglossning senare än jag trodde... Håller tummarna för oss alla att det blir bebis i februari!

Ja.. man blir knäpp.. så mycket att oroa sig för. H e l a tiden! Hehe.. men det ska nog gå bra för oss!
  • AK78
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:35:14 följande:

Någon som haft symtom som försvunnit såhär tidigt? Gick in i vecka 7 igår och mina ytterst lite ömma bröst (som är det enda tecken på graviditet jag haft) är sedan igår helt borta). Med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget kan jag ju såklart inte låta bli att tänka att något inte står rätt till!

Hur mår ni? Några symtom? :)

Har inte heller några symptom. Men det brukar jag iofs inte ha.. men blir ändå orolig! Har dessutom haft småblödningar till och från så är lite orolig. Hade ett MA under 2016 och det spökar såklart. Men 2017 blödde jag också och var symptomfri och ut kom ju en kille! Så försöker tänka att jag bara har turen att aldrig må illa eller något annat bökigt och att jag har lätt för att blöda.
  • AK78
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-28 05:29:49 följande:

Verkar som det här inte går vägen för mig...blod på pappret vid toabesök inatt. Antar att mina icke-symtom är vad jag befarade.

Håller tummarna!

Tydligen vanligt att blöda i tidig graviditet.. så hoppas att det är som det ska.
  • AK78
    Iväntanpåtrean skrev 2018-07-01 16:32:10 följande:

Funderar lite på bär ni tänkt berätta för familj/de som är er nära?

Vill egentligen vänta till v. 12, inte för att riskerna försvinner men åtminstone minskar, men det blir svårt att hålla hemligt i sommar tror jag...

Ska bo i föräldrarnas sommarstuga en del, väldigt tätt inpå varandra. Jag mår fruktansvärt illa, har ganska begränsat vad jag kan tänka mig att äta samt slocknar i soffan hela tiden.

Hur hade ni andra gjort/ska göra?

Min sambo vill inte berätta för någon men det har jag gjort ändå.. står min syster nära så hon vet och även min närmsta vän. Jag behöver bolla tankar.. är också orolig pga blödningar och tidigare MA men försöker tänka positivt. Ska på UL hos BM nästa måndag för att datera och KUB 25:e juli. Ser allt bra ut då berättar jag för alla.. min mage var gigantisk tidigt min förra graviditet och denna, min fjärde, lär ju också synas tidigt. Även om jag är överviktig och inte gått ner allt jag gick upp.. har inte ens kommit i mina vanliga kläder än så det blir lång tid i mammakläder. Haha!!
Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL