Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

BF februari 2019 och stannar på FL

Hej!

Vill starta en tråd för oss med BF i februari 2019 som vill stanna kvar här på FL och följas åt (och som inte är intresserade av en BF-tråd där 80 % av alla inlägg handlar om att man vill gå med i en FB-grupp ;))

BF 17/2, 2:a barnet, 29 år

• Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL
  • stjärnasomärdin
    AK78 skrev 2018-06-18 22:20:05 följande:

Har inte heller Facebook så hakar gärna på!

Än så länge BF 1:a februari men kan ändras eftersom jag inte är 100 på min menscykel. Födde barn i december (!) och har inte riktigt kommit igång ordentligt.. snabba puckar!

Blir 40 i höst och väntar nummer fyra. Tre killar på 16, 13 och 6 månader.

Har också ett MA i bagaget så är lite nojig.. framförallt när jag inte har några direkta symptom. Men det har jag inte haft innan heller.. så försöker tänka positivt!

Roligt att vi är några stycken :) Verkligen snabba ryck du! Svårt att låta bli att oroa sig, särskilt om man har dåliga erfarenheter i bagaget men håller tummarna att allt går bra! Skönt att slippa symtomen så länge allt ser bra ut. Är ju lite kortare gången än du men känner inte heller några symtom. Har för mig att det kom i vecka 9 förra gången så det kommer väl säkert snart för mig ;)
  • stjärnasomärdin
    Loven skrev 2018-06-20 06:57:25 följande:

Hej hoppar in här :)

BF 5/2 om allt går som det ska.

Superplanerad  graviditet då vi har gjort IVF. En dotter sen innan (2år, också IVF) och jag är 37.

Ska på VUL imorgon för att se om det finns något hjärta (standard vid IVF) så är supernervös. Håller alla tummar som går för att det skall vara ett litet pickande där inne!

Går in i v.8 idag så är allt som det ska gissar jag på att jag skriver in mig efter VUL.

Jobbar 2v till innan jag går på 5v semester så berättar inget innan jag går så gissar jag att de märker på jobbet när jag är tillbaka.

Hur tänker ni kring att meddela grav för er arbetsgivare?

Hur gick ert VUL??
  • stjärnasomärdin
    Loven skrev 2018-06-20 06:57:25 följande:

Hej hoppar in här :)

BF 5/2 om allt går som det ska.

Superplanerad  graviditet då vi har gjort IVF. En dotter sen innan (2år, också IVF) och jag är 37.

Ska på VUL imorgon för att se om det finns något hjärta (standard vid IVF) så är supernervös. Håller alla tummar som går för att det skall vara ett litet pickande där inne!

Går in i v.8 idag så är allt som det ska gissar jag på att jag skriver in mig efter VUL.

Jobbar 2v till innan jag går på 5v semester så berättar inget innan jag går så gissar jag att de märker på jobbet när jag är tillbaka.

Hur tänker ni kring att meddela grav för er arbetsgivare?

Förra gången berättade jag för min chef efter KUB för att hon skulle kunna planera för vikarie och sedan för resten av arbetsgruppen vecka 21 (hade RUL på sista möjliga dagen). Tänker något liknande denna gången. 2 eller 3 månader innan föräldraledighet skall man ju enligt lag och eventuellt kollektivavtal meddela föräldraledighet så det borde ju innefatta även när man går hem i sådana lägen!
  • stjärnasomärdin
    anny1 skrev 2018-06-20 14:18:32 följande:

Jag är också gärna med i den här tråden. 

Jag är 30 år och detta blir andra barnet, har en son på drygt 2,5 år.

Är just nu i v6, snart v7. Än så länge har jag haft väldigt sparsamt med symptom men förhoppningsvis kommer något tecken snart. Nojar över missfall men försöker tänka att allt är bra tills bevisat motsatsen och att man inte kan göra något åt det ändå. Litar på att vi får vår februaribebis som vi längtat efter väldigt mycket!  

Var på inskrivning idag och nästa gång jag ska dit blir 1 augusti då vi också skulle göra ett ultraljud. 

Vad har du för BF idag? Tänkte skriva ihop en lista :)
  • stjärnasomärdin
    anynom skrev 2018-06-20 14:30:58 följande:

Hej alla! Jag hänger gärna på här. Är beräknad den 9/2 och är alltså i vecka 7 (6+4) nu. Det blir mitt tredje barn. Fast jag har tusan börjat undra om det inte blir mitt tredje OCH fjärde. Mår så illa! Sen en vecka tillbaka är jag nästan sängliggande av illamåendet. Har seaband och Lergigan comp men ligger ändå just nu med kväljningar och extrem trötthet. Har inte mått såhär illa under mina andra graviditeter. Har en flicka född 14 och en pojke född 15 sen innan. Ska på ultraljud om två veckor så får se då om det faktiskt är två eller bara en mycket närvarande individ haha...

Ååå vad spännande!!! Uppdaterar oss!!
  • stjärnasomärdin

Skrivit ihop en lista utifrån informationen vi har, kul att se vilka vi är i gruppen tänkte jag. Rätta mig gärna om något blivit fel (för det har det säkert ;))!

???????? BF-lista ????????

AK78, 1/2, 4:e barnet, 40 år

Teri, 3/2, 1:a barnet, 31 år

Carro1992, 4/2, 1:a barnet, 26 år

Loven, 5/2, 2:a barnet, 37 år

Anynom, 9/2, 3:e barnet, ? år

Stjärnasomärdin, 17/2, 2:a barnet, 29 år

Idapou, 17/2, 2:a barnet, 33 år

Plottify, 17/2, 2:a barnet, 29 år

Liten 2018, 24/2, 3:e barnet, 35 år

Ballibus, 25/2, 1:a barnet, 29 år

Anny1, ?/2, 2:a barnet, 30 år

• stjärnasomärdin

Någon som haft symtom som försvunnit såhär tidigt? Gick in i vecka 7 igår och mina ytterst lite ömma bröst (som är det enda tecken på graviditet jag haft) är sedan igår helt borta). Med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget kan jag ju såklart inte låta bli att tänka att något inte står rätt till!

Hur mår ni? Några symtom? :)

• stjärnasomärdin
    Iväntanpåtrean skrev 2018-06-26 08:27:56 följande:

Hej,

Smyger mig in här och undrar om jag får vara med trots att jag har Bf 4/3? Kommer få planerat snitt så blir i slutet av februari mest troligt.

Är nyss fyllda 30,har en son och en dotter sedan innan.

Mår redan illa, men är ändå tacksam över att känna något alls efter ett mf för tre år sen som gör mig väldigt nojig den här gången...

Välkommen! :)
  • stjärnasomärdin
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:35:14 följande:

Någon som haft symtom som försvunnit såhär tidigt? Gick in i vecka 7 igår och mina ytterst lite ömma bröst (som är det enda tecken på graviditet jag haft) är sedan igår helt borta). Med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget kan jag ju såklart inte låta bli att tänka att något inte står rätt till!

Hur mår ni? Några symtom? :)

Verkar inte vara den enda, tack för svar! Hoppas det innebär att allt står rätt till, blev bara så paff när insåg att allt över en natt var borta! Well, vi får vänta på tilltagande symtom eller UL om några veckor om symtomen lyser med sin frånvaro! ;)
  • stjärnasomärdin
    Anonym184 skrev 2018-06-26 21:02:37 följande:

Jag hoppar gärna in här jag med..

Väntar mitt andra barn den 22 feb, är i vecka 6(5+4)

Har en dotter på 2,5 år.

Har inte heller några direkta symptom vilket gör mig lite nervös, vill minnas att jag vid den här tiden under min förra graviditet både mådde illa och var sjukligt trött.

I vilken vecka har ni varit på/har inplanerat ert första barnmorskebesök? Det verkar skilja sig en del..

Har mitt första besök 11/7 och är då i vecka 8 + 2. Tror jag hade ett samtal innan inskrivningen förra gången men är inte hundra?
  • stjärnasomärdin
    plottify skrev 2018-06-27 08:32:46 följande:

Här har man ändrat i rutinerna på mvc sen sist jag var gravid, ska på ul imorgon och inskrivning sen den 11/7. Varför dom gör så vet jag inte, men jag tycker det är bra!

Det har jag inte hört talas om förut! Vad är det för vecka man gör UL i då?
  • stjärnasomärdin
    Loven skrev 2018-06-27 10:25:04 följande:

I v.7 gör man VUL för att se att det finns ett hjärta gissar jag :)

Gjorde själv ett i förra veckan för att bekräfta en graviditet.

Det är standard vid IVF och ett grattis till graviditeten kommer först efter man gjort sitt VUL. De resonerar väl så att man kan vara gravid på stickan trots att det inte finns något foster och för att verkligen säkerställa att det finns något liv där inne så görs VUL.

Superbra tycker jag så man inte går till KUB (v.12-13) eller RUL (v.18) innan något som detta upptäcks...

Ja av den anledningen är det ju super och troligtvis har man ju i just det landstinget kommit fram till att det är gynnsamt att göra på det sättet, annars hade man ju inte gjort det. Hade själv uppskattat det. I vår stad finns inte ens möjlighet till privat VUL vilket jag tycker är synd!
  • stjärnasomärdin
    plottify skrev 2018-06-27 10:02:03 följande:

Ja, för min del blir det ju i v 7. Jättekonstigt faktiskt.

Hade jag ju lätt kunnat se om jag kollat BF-listan ;)
  • stjärnasomärdin
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 19:50:32 följande:

Verkar inte vara den enda, tack för svar! Hoppas det innebär att allt står rätt till, blev bara så paff när insåg att allt över en natt var borta! Well, vi får vänta på tilltagande symtom eller UL om några veckor om symtomen lyser med sin frånvaro! ;)

Verkar som det här inte går vägen för mig...blod på pappret vid toabesök inatt. Antar att mina icke-symtom är vad jag befarade.
  • stjärnasomärdin
    Iväntanpåtrean skrev 2018-06-28 09:06:23 följande:

Håller tummar och tår att det är en ofarlig blödning! Tänker på dig!

AK78 skrev 2018-06-28 08:39:20 följande:

Håller tummarna!

Tydligen vanligt att blöda i tidig graviditet.. så hoppas att det är som det ska.

Tack ni!!
  • stjärnasomärdin

Jag lämnar er här nu och blickar framåt mot en förhoppningsvis snar ny graviditet då mina blödningar är ett pågående missfall. Efter två dagar med blödningar som ett trosskydd råder bot på, helt utan smärta eller ens mensvärk är tempen nere på normaltemp och graviditetstestet bara en tredjedel så starkt som det var när jag senast testade. Jag vill önska er all lycka till framåt och håller alla tummar och tår för att ni går ett annat februari 2019 tillmötes än mig! <3

• stjärnasomärdin

Hej! TS här (som tyvärr inte fick behålla graviditeten och lämnade er). Ser att tråden lite av dog. Om någon fortfarande kikar in vill jag önska er lycka till när februari är runt hörnet! Själv blev jag gravid direkt igen och väntar på april! :)

Svar på tråden BF februari 2019 och stannar på FL