Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Varför ratar kvinnor män med hatt?

Alla passar i hatt. Det är bara ovana som gör att många tycker det ser konstigt ut.
    Själv tycker jag att det är mycket snyggare med en hatt än en stickad mössa som många bär idag. På sommaren är det också mycket snyggare och behagligare än alla dessa "kepor" med olika reklamtryck.

Det är helt enkelt inte modernt, därför går det inte hem. Men det är ett underskattat plagg - egentligen är det oerhört praktiskt med hatt. Skyddar mot både regn och sol. Men av någon konstig anledning tycker många att det ser konstlat och märkvärdigt ut.

Jag använder själv hatt ganska ofta - men jag är inte i läget att jag jagar partner eftersom jag är gift. Dessutom på gränsen till gubbe. (Som för mig inte är ett skällsord.)

Men man kan ju inte själv styra hur man upplevs av andra - och det gäller att infoga sig i flocken och inte sticka ut på fel sätt om man vill attrahera andra människor.

Jag och TS går lite mer vår egen väg - men det uppskattas tyvärr sällan. Dom flesta människor vill vara som alla andra och inte sticka ut.

• Anders 386
    Crazzy skrev 2018-06-18 17:36:08 följande:

För att det tillhör incel-kulturen att ha på sig fedora. Och de är i största allmänhet män med äckligt beteende och en vidrig syn på kvinnor.

Oj vilka konstiga fördomar. Är det ironi eller är det på riktigt?

Jag upplever det på ett helt annat sätt. Hattbärare, både manliga och kvinnliga, står för lite starkare personlighet, det finns en styrka att stå upp för sina åsikter och våga vara sig själv.

Incel-kulturen innefattar tvärtom dom som inte vågar sticka ut, såna som inte uppmärksammas och sällan vågar stå för sina åsikter. Alltså totalt motsatsen mot gruppen hattbärare.
  • Anders 386
    Crazzy skrev 2018-06-19 11:03:32 följande:
    Vet du ens vad incel är? Incel och fedoras går i princip hand i hand, de är ju så "unika" och passar det "mystiska" och "oviljan att passa in för att få kvinnor" som typ alla incels står för. Tror knappt jag har sett en billig representation av en incel där han inte har en hatt.
    Visste inte vad det var förrän idag då jag googlade på det. Men det var lite spretande beskrivningar. Men i princip en man som inte får ligga och skyller det på kvinnorna.

Din beskrivning var ju mycket tydligare: Incel = Man med fedorahatt.

Tänk vad enkelt det kan vara ibland, man behöver inte krångla till verkligheten. Skrattande
  • Anders 386
    OlgaElvira skrev 2018-06-19 13:03:05 följande:

Hur ser din övriga klädsel ut när du har hatt? Att bära hatt är en del av en genomtänkt klädsel, d.v.s. kavaj och snygga skor under vintern även en överrock. Att bära hatt till jeans, chinos, shorts, sneakers blir för mig ett stilbrott som enbart ger ett löjeväckande intryck.

Det blir som att sätta läppstift på grisen, läppstift är ok, gris är ok, men tillsammans blir det bara fel.

Ha ha, hade ingen aning om att så många var så inskränkta när det gäller kläder.
    Jag tycker tvärtom - ser jag en lite "egen" klädstil tycker jag oftast bara att det är kul så länge det inte ser slarvigt och ovårdat ut. Jag tycker inte man behöver klä sig för att passa i ett "fack". På vintern har jag ofta hatt till halvlång jacka, jeans o jodpurs. Det är min vardagsklädsel. Jag ser i princip aldrig någons klädsel som löjeväckande - om det inte är en clown förstås...
    Hellre egen stil än mainstream..  Glad
  • Anders 386
    Anonym (Annan vän) skrev 2018-06-23 19:21:32 följande:
    Precis så! Feministerna pratar aldrig om män med hatt, det är som om de inte brydde sig det minsta! Fy fan vilka hycklare.
    Nja, vet inte om man kan göra den generaliseringen. Det är väl mest bara så att dom flesta människor är extremt styrda av "flockbeteende". Det märk ju redan i barngrupper där det är extremt viktigt att inte avvika från mängden. Väldigt lätt att den som avviker blir ett mobboffer. Det tar ju inte slut där utan fortsätter även i vuxen ålder. Det är vårt flockbeteende som gjorde det möjligt för såna som Hitler och Stalin att komma till makten. Vi kopplar av vår egen hjärna och följer med strömmen utan att använda vårt logiska tänkande. Vår hjärna faller väldigt lätt in att fördöma den som tänker lite längre än "massan" eller på något sätt avviker i beteende. Väldigt många människor fastnar i en grupptillhörighet och slutar tänka själva, inte bara extrema feminister.
Svar på tråden Varför ratar kvinnor män med hatt?