Varför ratar kvinnor män med hatt?
Alla passar i hatt. Det är bara ovana som gör att många tycker det ser konstigt ut.
Själv tycker jag att det är mycket snyggare med en hatt än en stickad mössa som många bär idag. På sommaren är det också mycket snyggare och behagligare än alla dessa "kepor" med olika reklamtryck.
Det är helt enkelt inte modernt, därför går det inte hem. Men det är ett underskattat plagg - egentligen är det oerhört praktiskt med hatt. Skyddar mot både regn och sol. Men av någon konstig anledning tycker många att det ser konstlat och märkvärdigt ut.
Jag använder själv hatt ganska ofta - men jag är inte i läget att jag jagar partner eftersom jag är gift. Dessutom på gränsen till gubbe. (Som för mig inte är ett skällsord.)
Men man kan ju inte själv styra hur man upplevs av andra - och det gäller att infoga sig i flocken och inte sticka ut på fel sätt om man vill attrahera andra människor.
Jag och TS går lite mer vår egen väg - men det uppskattas tyvärr sällan. Dom flesta människor vill vara som alla andra och inte sticka ut.