Inlägg från: Bobno1 |Visa alla inlägg
  • Bobno1

BF Januari 2019 - stannar på FL

ssoffpotatisen skrev 2019-01-03 17:41:20 följande:

Var endast hemma och vände efter kontrollen av minskade fosterrörelser. kl 3 samma natt gick vattnet, värkar började och eskalerade fort. inne på förlossningen 6.45 - då öppen 4 cm. Duschade och testade syrgas men värkarna ändrade snabbt karaktär och de skulle ringa om epidural. 5 min senare gapar jag att det tränger på och jag skiter ner mig. Då öppen 8 cm och epidural hanns inte med. 10.50 startade krystvärkarna och 11.20 var hon ute.

Helt sjukt förlopp för att vara första barnet. Blev överrösta med kärlek och beröm hur min kropp och bebisen skötte sig.

Stort stort grattis! Starkt jobbat Vad heter hon?
  • Bobno1
    Anonym (Emmi) skrev 2019-01-04 09:50:29 följande:

Har inte skrivit i gruppen förut men läst och följt. Är i vecka 38+1 nu och har tid för ks om åtta dagar. Andra barnet :) Börjar känna att det är verkligt nu, köpte massor med små blöjor igår.

Har gjort ctg och den visar i princip ingenting så jag antar att jag kommer att gå åtta dagar till. Med äldre barnet hade jag sammandragningar ca en vecka innan födseln. Det är väl inte så vanligt att man går från noll känningar till förlossning? Är lite orolig att det ska bli ett snabbt förlopp så att barnvakten inte hinner hit men det verkar inte så troligt.

Grattis till de bebisar som redan kommit, peppande för oss andra att höra!

Hej! Tror det är väldigt individuellt men så här var det för mig; När förlossningen med mitt andra barn satte igång gick det verkligen från noll till väldigt intensivt på bara några timmar. Kl 9 på kvällen fick jag en liten blödning och strax efter fick jag de första sammandragningarna som faktiskt gjorde ont. Vid midnatt började jag tima värkarna och de blev bara tätare och tätare och ondare och ondare. Två timmar senare ringde jag och fick komma in och två timmar efter det var bebis ute. Så från noll känningar till bebis på 7 timmar cirka.
  • Bobno1
    Delilah2001 skrev 2019-01-06 12:23:48 följande:

Känns overkligt. Är inte så nervös ännu, men det kommer garanterat!

I morgon är han här om allt går som det ska. Har fått tiden flyttad två gånger, så hoppas att inget kommer emellan nu.

Lycka till imorgon!!!
  • Bobno1
    Delilah2001 skrev 2019-01-08 15:36:06 följande:

Igår eftermiddag föddes lilla Leon! 2980 g och 46 cm lång. Allt gick superbra

Grattis och välkommen lilla Leon! Hoppas ni båda mår bra :)
  • Bobno1
    Maramba skrev 2019-01-08 20:36:51 följande:

Nu när det är så länge sen vi startade den här tråden har man glömt vad alla har för BF. Jag har 28 januari och gick in i vecka 38 idag. Är det nån fler som har så sen (eller senare) bf eller är jag sist ut i det här gänget? :)

Även jag har bf 20 januari! Ska till BM idag efter många veckor utan att vara där pga ledighet, kräksjuka, vab etc och hoppas allt ser bra ut. Mår himla bra den här veckan när barnen ä n t l i g e n är tillbaka på förskolan och jag fått varva ner och organisera mig lite (börjat tvätta bebiskläder, packat BB-väskan etc). Tar dagliga bad, kollar serier och bara njuter av lugnet.
  • Bobno1
    Emelies95 skrev 2019-01-12 18:05:40 följande:

Nu har mitt vatten gått! In på kontroll om cirka 30 min. Inga värkar ännu! :D

Gud va spännande! Lycka till!!
  • Bobno1
    Emelies95 skrev 2019-01-14 14:09:05 följande:

Igår 13 januari kl 12.27 kom våran lilla flicka. 2 dagar innan bf. Allt gick bra. Vattnet gick 17.00 lördag. Värkarna började cirka 02.00. Nu är vi en lycklig liten familj!

Jättestort grattis!!
  • Bobno1
    linnea12533 skrev 2019-01-14 19:18:34 följande:

Vad tror ni, brukar det stämma att det är en flicka om hjärtljuden brukar ligga över 140 och en pojke om det är under 140?

I så fall lär jag vänta en pojke. Brukar ligga runt 130, idag på 120.

Hur har det varit för er andra?

Mina två killar låg alltid mellan 145-155 minst, ibland högre, medan denna (som vi inte vet sort på) ligger på 130-140 för det mesta. Så tror inte teorin stämmer men är ändå nyfiken om denna är en annan sort
  • Bobno1

39+1 idag och precis vart på toa och det var en rejäl bit rosa/brun slempropp på pappret! Inga värkar ännu men det var så här det startade förra gången. Hjälp vad pirrig jag blev nu!

• Bobno1
    Bebis201901 skrev 2019-01-15 13:55:38 följande:

Åh grattis! hoppas det drar igång. Och att det smittar bara att läsa om det!

Tack! Jag vet ju att det fortfarande kan ta ett tag men blev ändå sjukt pirrig då jag tidigare graviditeter känt noll innan det satt igång lång över bf. Hoppas det smittar!
Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL