Inlägg från: Bobno1 |Visa alla inlägg
  • Bobno1

BF Januari 2019 - stannar på FL

Bebis201901 skrev 2018-12-24 23:55:15 följande:

Spännande att se hur det blir God jul på er!

Ps. Jag har fått för mig att vår kommer att komma tidigare än bf men det verkar vara nåt som typ alla tror Nån som tror att ni kommer få före eller efter?

Båda tidigare barn har kommit sent, första 2v och andra 9 dagar, så tror denna blir sen också.

Men inatt låg jag vaken i flera timmar med vad som kändes som stark mensvärk som strålade bak i ryggen. Aldrig haft tidigare! Så kanske kroppen redan håller på förbereda sig. V 36+1 idag.
  • Bobno1
    Arpe86 skrev 2018-12-25 18:56:40 följande:

Håller ni er hemma nu när det inte är så långt kvar till BF? Vi är ca 30 mil bort i vårat fritidshus i dalarna.. åker hem en sväng för besök hos bm i mellandagarna. Tanken är att åka tillbaka hit över nyår...hur hade ni andra gjort/tänkt?

Vi är hemma men så länge det finns förlossningsklinik i närheten skulle jag inte dra mig från att resa inom Sverige. Men jag har ganska avslappnad inställning till hela grejen, stressar inte upp mig så lätt. Förstår verkligen dem som av olika anledningar föredrar att hålla sig på hemmaplan
  • Bobno1
    Bebis201901 skrev 2018-12-25 12:29:07 följande:

Låter ju som lite förvärkar Tredje kanske vill bryta trenden

Jag fick sån värk för en vecka sen, kände i magen också men precis som stark mensvärk men det visade sig vara urinvägsinfektion vilket jag inte hade en tanke på att det kunde vara

Ja vi får se! Tror att jag lika gärna kan gå över tiden igen.

Men fick mig en liten tankeställare i alla fall, kanske dags att packa BB-väskan och gräva fram bebiskläderna OM det skulle hända något oväntat.
  • Bobno1
    Bebis201901 skrev 2018-12-30 11:44:34 följande:

Min bebis har gått från att jag tycker hon knöar runt mest hela tiden till att bli en segpotta igår och idag. Har haft väldigt mkt sammandragningar också så vet inte om hon blivit trött av det

Känner henne dock titt som tätt så är inte orolig, får väl se om hon piggnar på sig eller om hon kanske fixerat sig och har ännu mindre utrymme... v 38 nu.

Har era bebisar blivit piggare eller segare? Bara för nån vecka sen googlade jag på ?mycket fosterrörelser?

Min är lika aktiv som den vart de senaste månaderna, går in i v 38 imorgon! Ligger fortfarande högt tror jag, ska till BM på torsdag. Sen har jag en sista tid den 14 januari och då ska jag få en hinnsvepning. Allt för att slippa gå över en massa igen. Men vet ju att de bara funkar om kroppen är ?redo?
  • Bobno1
    Bebis201901 skrev 2018-12-30 13:54:07 följande:

Ah. Min ligger inte så högt. Hon är fortf ruckbar så inte fixerad men ligger ganska långt ner, skönt för lungorna!

När har du bf? Och när gör man hinnsvepning i förhållande till det?

Har bf 20 januari och min BM sa att hon gör tidigast hinnsvepning fr 39 fullgångna veckor. För att inte tvinga fram något som inte är redo. Sen är jag omföderska och jag gissar att det spelar in också. Första grav fick jag tre hinnsvepningar efter bf och ingen hjälpte. Blev igångsatt 14 dagar över tiden. Andra barnet fick jag hinnsvepning dagen efter BF, den förlossningen satte igång spontant 9 dagar över tiden. Vet inte om hinnsvepningen hjälpte.

Vill helst inte gå över så mycket denna gång så bad därför om hinnsvepning lite tidigare Tycker inte det gör ont eller känns obehagligt så är villig att ge det en chans!
  • Bobno1
    Bebis201901 skrev 2018-12-30 17:15:04 följande:

Ah okej. Knasigt att du går över så varje gång! Hoppas det blir annorlunda med denna

Tror det är ganska stor chans att jag går över igen, men man vet ju aldrig. Det sägs ju att trean är ett ?wild card? och att det kan gå lite hur som helst! Bara jag slipper igångsättning spelar det egentligen ingen roll när hen kommer, men gärna inte för många dagar efter bf!
  • Bobno1
    linnea12533 skrev 2018-12-31 09:25:18 följande:

Hur stora var dina barn när de föddes? Tänkte när du gick så pass mycket över tiden? Jag är livrädd att gå över tiden...

Första ?bara? 4.25kg 2 veckor över tiden, andra 4.4kg 9 dagar över tiden. Men andra förlossningen var lättare och just trycka-ut-unge fasen var faktiskt minst smärtsam. Så jag skulle inte oroa mig över storleken på bebisen om jag var du! Såvida du inte är jätteliten.

Men visst är det segt att gå över. Men jag var alltid inställd på det då min mamma gick över tiden med alla sina barn och det finns viss ärftlighet för det. Och jag och alla mina syskon låg på runt 4.5kg vid födsel så var även inställd på stora barn
  • Bobno1
    Virvlande skrev 2018-12-30 18:48:13 följande:

Min trea var värst tidsmässigt! Gick över 16 dagar och blev igångsatt. 1a var 7 dagar över 2an 1 dag över bf. Trixiga trean brukar man ju säga.

Låter segt. Bara jag slipper igångsättning skiter jag i hur många veckor över jag går!
  • Bobno1
    linnea12533 skrev 2018-12-31 17:43:50 följande:

Min första vägde 3,9 på bf+1 så därför tänker jag mig att denna kommer vara rätt mycket större om jag går över tiden, och det är nr 2 dessutom.

Ah, jag förstår. Hoppas du slipper gå över denna gång. Och som sagt, 4.4kg var lättare att klämma ut än 4.25kg så tyngre bebis behöver nog inte automatiskt betyda jobbigare/mer smärtsam förlossning. Kan ju bli en långis med litet huvud

Gott nytt år!
  • Bobno1

Vinterkräksjukan har brutit ut och det med besked. Trodde först att jag bara hade lös mage som det diskuterats om ovan men nu har jag legat totaltdäckad i 24hr och bara lämnat sängen för att kräkas. Inte ens en tesked resorb får jag behålla. Och trots noll intag av varken vätska eller mat kissar jag på mig varje gång jag kräks. Fräscht. Som tur är är barnen på förskolan och min man jobbar hemifrån och rattar allt.

37+3 idag så förhoppningsvis hinner jag repa mig innan bebis kommer. Kräksjuka är fan det värsta jag vet, och höggravid är det riktigt vidrigt.

Ingen poäng till inlägget förutom att få klaga lite! Hoppas ni andra mår bra!

Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL