Inlägg från: AK78 |Visa alla inlägg
  • AK78

BF Januari 2019 - stannar på FL

Äntligen har vi varit på RUL! Allting såg bra ut och barnet rör sig.. trots att jag knappt känner nåt.. samma datum, 1:a februari, men jag hänger kvar här med er ändå! Hur mår alla?

• AK78
    Delilah2001 skrev 2018-09-10 19:46:15 följande:

Vad skönt! Jag har knappt kännt något heller, det är först nu i vecka 22 som det börjar kännas mer.

Hade du också moderkakan i framvägg?

Ja! Tycker jag känner lite fladder ibland.. Nu ska jag sluta noja!
  • AK78
    Arpe86 skrev 2018-09-10 20:12:33 följande:

Åh vad skönt!!

Själv mår jag jättebra. Känner mer och mer för varje dag.. ibland kan vi till och med se med blotta ögat när det bubblar till i magen (om han vänder sig eller har hicka...eller vad han nu gör haha).

Gott att höra! Jag mår också jättebra. Och har gjort alla tre tidigare graviditeter också. Ändå har jag nojat och inte känt mig gravid.. men nu vet jag ju. Och tycker mig även känna lite fladder. Härligt!
  • AK78

Jag är i vecka 22 och känner bebben som fladder dagligen. Fyller ju 40 på lördag och inser att jag nog får ta det lite lugnare.. mår jättebra men blir trött fort! Två tonåringar och en liten på dryga nio månader hemma så inte konstigt.. men ska absolut inte klaga! Varken foglossning eller åderbråck eller annan skit.. men räknar med lite besvär när magen blir tyngre och halsbrännan ger sig till känna.

• AK78
    Mikeybe skrev 2018-10-18 16:30:22 följande:

Är det någon mer som har gjort glykosbelastning? Jag gjorde det idag, graviditetsdiabetes :/

Gjorde under första graviditeten 2001 pga för högt värde. Smakade bedrövligt.. Denna gång ska jag göra det i vecka 28. Tror att det har med min övervikt att göra samt att far och farfar fått diabetes som äldre.
  • AK78
    Mikeybe skrev 2018-10-19 09:08:56 följande:

Hoppas det går bra för dig och att du slipper :)

Tack!

Var hos MVC i dag och blev orolig. Magen är stor. Fick tid för glykosbelastning om en vecka.
  • AK78
    Mikeybe skrev 2018-10-19 15:22:13 följande:

Håller tummarna :) kanske bara en lite större bebis!

Jag hade hyfsat stor mage sist också och mycket fostervatten men han vägde 3684.. så ingen jättestor. Hoppas också! Tack för stöd!
  • AK78
    ssoffpotatisen skrev 2018-10-24 17:02:32 följande:

Var på återbesök hos BM igår (vecka 28+2). Hjärtljudet bra, mått på mage strax ovanför medelkurvan men mitt blodvärde verkade ha gått ner från runt 120 till 107. Har inte känt mig ovanligt trött (inte värre än de första 12 veckorna av grav och då var blodvärdet jättebra). Hon sa att det kan ha betydelse att jag vart förkyld senaste veckorna men även att bebis kanske växt mycket osv. Jag köpte iallafall niferex som jag ska ta varannan dag. Någon som har erfarenhet av detta å kan dela med sig? Är så van vid att alltid vara frisk som en nötkärna med bra värden så blev väl en liten chock att börja med järntabletter helt plötsligt!

Jag är blodgivare i vanliga fall och tar aldrig mina järntabletter men har alltid bra värden ändå. Men tydligen inte som gravid! Brukar ligga över 130 annars men sist hade jag 108.. så bara att börja äta helt enkelt! Tar Duroferon och har gjort det varje dag nu och blir lite hård i magen.. men ingen större fara. Har inte heller känt mig överdrivet trött. Trots en kille på 10 månader och mina 40 år! Haha.. Och, icke att förglömma, två tonåringar! Små barn små bekymmer osv.. någon som känner igen sig?!
  • AK78
    Bobno1 skrev 2018-11-02 10:19:49 följande:

Vad skönt för dig! Man ska alltid stå på sig och göra det som känns rätt

28+4 här idag och jag börjar känna mig rätt färdig med det här nu, haha. Har en 3-åring och 1-åring hemma och känner mig SÅ TRÖTT. Dessutom börjar jag få foglossning som jag aldrig haft tidigare.

Men tiden går snabbt! Snart är bebis här

Förstår att du är trött!! Jag har en kille som blir ett i december och känner mig också trött nu. Men inte så konstigt kanske med tanke på mina senaste blodvärden. Har ätit järntabletter varje dag sedan dess.
  • AK78

Jättesvårt med namn! Eller snarare att komma överens.. sambon har kroatiskt påbrå och är skeptisk till gamla hederliga svenska namn som jag gillar.. som Selma eller Svea exempelvis. Tror iofs på en fjärde kille och får jag bestämma blir det Dante. Och Nike på en tjej. Men vi får se..

• AK78

Hej från Neonatal!

Natten till lucia valde vår dotter att komma till vätlden, i vecka 32+5, femtio dagar för tidigt.

Storebror Elton fyllde ett i onsdags och efter kalaset åkte vi in eftersom jag hade värkar. De kom från ingenstans och började utan någon förvarning alls. På grund av tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök blev det akutsnitt precis som förra året med storebror. Hon vägde 2340 g och var 45 cm lång så stor för sin ålder och stark. Blir antagligen hemgång redan till helgen med fortsatt inskrivning och sjuksköterska på hembesök. Nu återstår namn och att hämta sig från chocken, inte bara att hon kom nu, utan också att hon var just en hon. Ha, ha! Efter tre killar var jsg säker på en kille till.

God Jul och Gott nytt År på er!

• AK78

Tack allihop!

Hon får en egen födelsedag.. med 38 minuters marginal.

Skojade med personalen här om att vi ses nästa jul också. 171212, 181213, 191214.. eller inte!!! Hahaha!

Svar på tråden BF Januari 2019 - stannar på FL