ssoffpotatisen skrev 2018-12-04 13:12:24 följande:
Ja men alltså GUUUD vad jag saknar dagarna då man utan problem sov en hel natt. Har inte hänt på väldigt länge. Inatt har det varit fruktansvärt. Vaknade för att jag var kissenödig första gången, andra gången halsbränna plus kissa, tredje gången kissa... Varmt har det varit oxå, vänder å vrider på mig och känner mig rastlös i kroppen.
Har förresten vid två tillfällen nu varit med om ett oerhört tryck på vänster sida av magen, typ som magknip, svårt att andas och trycker (högt upp). Båda gångerna har jag legat på vänster sida och känner trycket när jag ska ändra ställning eller sida. Kollar jag på magen ser jag att det putar ut massor på vänster sida så antar att bebisen lagt sig till rätta å trycker där. Oerhört obehagligt iallafall... trodde inte jag skulle komma upp ur sängen. Påminde lite om de gångerna jag haft ryggskott och på ett smärtfritt sätt ska ta sig upp ur sängen fast denna gången är trycket i magen istället.
Känner igen allt!! Vaknar på nätterna minst 1 gång... kissnödig, törstig, täppt. Ska släpa mig upp, känns extremt tungt, svårt att få luft, blir dock bättre så fort jag rest mig ur sängen.
Lägger mig tillrätta..halsbränna! Oftast när jag ligger på vänster sida så tyvärr funkar nästan enbart ryggläge.
Är väldigt varm också och måste i princip ha ett fönster öppet var och varannan natt.
Dagarna på jobbet börjar kännas liiite tunga.. dock blivit 1-2 halvdagar för mig i veckan pga div. besök (förlorar ju sem-dagar men just nu är de korta dagarna en räddning).
Haft obehagliga stickningar/stötar nedtill känns nästan lite som att man ska kissa på sig. Hjälper att sätta sig ned..jobbigt dock när det inte varit möjligt typ som inne i mataffären.