BF Januari 2019 - stannar på FL
Grattis! Vad härligt
Grattis! Vad härligt
Jag känner rörelse varje dag sen några dagar tillbaka. Är i v 18+4 :) Ska på rul på fredag. Gjort nipt så vet att det är en liten tjej :)
Jag tror att jag kan känna något men jag vet inte om det är rörelser. Känns som att det bubblar till, ibland spänner det till en kort stund.
Samma för mig. Man blir orolig varje dag det är lite mindre.
Känns era bebisars rörelser olika från dag till dag? Tex att det är mer livligt där inne en dag för att nästa dag vara lugnare? Och att det en dag känns tydliga sparkar medan nästa dag känns det mer som fladder? Så är det här och alla lugna dagar blir jag så orolig.
Är det någon mer som har gjort glykosbelastning? Jag gjorde det idag, graviditetsdiabetes :/
Är överviktig sen innan graviditeten. Räckte för att dom ville att jag skulle göra det.
Stackare! Vad trist.
Gjorde ett i första graviditeten då jag födde i London. Verkar vara mer vanligt med glukosbelastning i England. Men har aldrig gjort i Sverige (2an född här). Varför fick du göra?
Tack så mycket! :)
Jag förstår. Jag fick göra i London för att magen mätte 4v större under hela slutet av graviditeten. Men det var varken graviddiabetes eller för mycket fostervatten utan bara lite större bebis.
Hoppas du får den hjälp och de råd du behöver för att det ska gå så smidigt som möjligt att sköta diabetesen!
Vet inte så mycket mer än att det blir ett tillväxt ul i v38. Ska mäta blodsockret 7ggr om dagen med mätare och hoppas man kan hålla det i schack.
Jag gjorde det förra året, förra graviditeten.
Och ska väl göra det denna också, dock inget inbokat än.
Vad jobbigt! Vad händer nu? Blir det extra kontroller och så?
Hoppas det går bra för dig och att du slipper :)
Gjorde under första graviditeten 2001 pga för högt värde. Smakade bedrövligt.. Denna gång ska jag göra det i vecka 28. Tror att det har med min övervikt att göra samt att far och farfar fått diabetes som äldre.
Håller tummarna :) kanske bara en lite större bebis!
Är säkert samma denna gången :)
Jag hade hyfsat stor mage sist också och mycket fostervatten men han vägde 3684.. så ingen jättestor. Hoppas också! Tack för stöd!
Hej allihopa!
Hur tänker ni? Har/ska ni vaccinera er mot influensan?
Babyboxar! Trots 2 tidigare barn har jag aldrig hört talas om dessa innan...men gratis är ju alltid gott
Är dem bra? Vilka ska man hämta/beställa?
Ja jag brukar inte heller ta den, men har kommit fram till att jag ska ta den imorgon!
Gud vilken relevant fråga!! Bra att du tog upp den.
Jag har tidigare år inte vaccinerat mig då jag väldigt sällan blir sjuk överlag men iår känner jag mig lite skyldig att ta den just pga graviditeten. Sägs ju att influensan kommer slå hårt iår!
Jag tog också förra veckan!
Hej! Finns det någon här som tagit influensa vaccinet eller ska göra?? Hur tänker ni kring det?
Hört att man borde göra det men är så rädd för om det kan skada fostret på något sätt !!
Hej allihopa!
9/1 kom vår lilla tjej i vecka 38 (bf 25/1) Startade med vattenavgång och värkarna satte igång 10 min senare. Totalt gick det på 25h, värkarna avtog dock under några timmar. fick värkstimulerande då mitt blodtryck var högt efter att värkarna hade avtagit <3
Tack :) Vi mår bra! Inget namn än dock haha :P
Jättestort grattis!!! Mår ni bra? Har hon något namn?