BF Januari 2019 - stannar på FL
Jag vill gärna va med! Bf 19/1-19
Jag vill gärna va med! Bf 19/1-19
Hur tänker ni om det här att sova på vänster sida? Gör ni det redan eller tänker ni som jag att det måste gälla främst senare i graviditeten? Jag är rädd att förstöra nåt, men får samtidigt nästan panik av att inte få lägga mig på höger sida ibland och sova. Försöker undvika ryggläge, men ibland hamnar jag så i sömnen tyvärr.
Hur går det för alla i värmen?
Jag är i vecka 15 nu, och mår inte jättebra. Nästan konstant illamående och huvudvärk.
Jag älskar sommar och värme i vanliga fall, men nu räknar jag nästan ner till slutet av augusti, skolan börjar och det blir lite svalare. Och då är det dags för rul och halva graviditeten är avklarad!
Har ni andra känt fosterrörelser än? Jag är i v 15 men känner inga rörelser än. Tänkte att de brukar säga att man känner tidigare med andra barnet.
Min mage syns lite i vissa kläder, men inte så väldigt utmärkande. Hur är era magar?
Hur stora har era magar blivit? Min syns lite när jag står upp men inte jättemycket. Ligger jag på rygg är den knappt synbar.
Och känner ni fosterrörelser nu? I så fall, i vilken vecka började ni göra det? Jag känner inget än, är i v 16+1 med andra barnet.
Jag är ganska säker på att vi väntar en liten kille den här gången, i stort sett enbart baserat på att jag mår så helt annorlunda denna gång mot när jag väntade dottern. Nästa vecka på fredagen är det dags för rul, så då får vi förhoppningsvis reda på "vem" det är som gömmer sig därinne.
Är det nån i gruppen som börjat känna av fosterrörelser?
Jag är nu i 17+3 och väntar med spänning på att känna något för första gången. Om jag försiktigt pressar handflatan långt ner på magen så tycker jag att jag kan känna något supersvagt då och då men kan inte avgöra om det verkligen är bebis eller typ tarmarna. Har inte kommit så här långt i en graviditet förut så har inget att jämföra med.
8 dagar kvar till rul och oron/ångest/förväntan stiger varje dag. Jag vet i alla fall att det finns något där inne som har ett hjärta som slår eftersom jag kan lyssna på hjärtljudet med min doppler. Det lugnar åtminstone en del. Är så glad för er som redan varit på rul och allt sett fint ut!