Granne jagar mig pga min katt
Bygg en kattrastgård! Grannar och utekatter blir säkra och nöjda. :)
jag tycker inte att du kan klaga på grannen - utekatter är ett härke.
Bygg en kattrastgård! Grannar och utekatter blir säkra och nöjda. :)
jag tycker inte att du kan klaga på grannen - utekatter är ett härke.
Så många idioter det finns som på riktigt inte fattar att det finns katter som man inte kan hålla som innekatter. Oftast kommer dessa kommentarer även från de som säger sig kunna såå mycket om just katter. Nej, ni vet ingenting. Djurplågeri att hålla vissa katter inomhus dygnet runt.
En nätad veranda är inte riktigt att jämföra med en riktig rastgård, och du har som sagt alltid valet att omplacera.
Du kan inte jämför med mig och dig. Vi är medvetna om riskerna, ett djur är det inte - om DU sedan VÄLJER att utsätta ditt djur för dem är helt upp till dig.
Jag skulle inte öppna dörren för mina byrackor på morgonen och sedan med lugn i magen gå till jobbet och komma hem, käka middag, och ropa hem dem tolv timmar senare. Skulle inte göra det med min eventuella katt heller.
Men valet är ditt, förstås. Än så länge står lagen på den sidan. Jag hoppas på en förändring.
Inte på grund av att katter skiter på mina utemöbler dock, utan för att jag varit fosterhem för hittekatter i flera år innan jag flyttade. Jag vet vad de råkar ut för när de får springa vind för våg utan tillsyn.
Din granne har för övrigt lagen på sin sida också om hon påstår att hon "hittat" en herrelös katt, och kan vackert lämna in den hos polisen varenda gång. ;)
"De klarar sig" Jojo...
Fast i hennes egna ögon är hon kanske bara ansvarsfull? Hur som helst är det ju en ickefråga eftersom hon istället väljer att komma hem till dig med din katt.
Jag vet precis vad som händer med hemlösa katter, och detsamma kan mycket väl hända din katt. Den kan råka hoppa in i n bil eller bli jagad så att den inte vågar komma hem igen. Den kan bli instängd i ett garage eller förråd. Rovdjur kan komma åt den, och idioter till människor som endera tycker illa om utekatter eller helt enkelt gillar att göra djur illa - för att inte tala om trafiken. Väder och vind drabbas han också av om du inte är hemma och dörren är stängd.
Som sagt, gött på dig att du tog hand om katten, men grannen din gör inget ont för att hon är bekymrad.
Om dina grannar får stå ut med din utekatt får du väl stå ut med dina grannar, tänker jag?
Jag vet, jag tycker inte att det är okej. Hittekatterna har redan varit med om tillräckligt mycket elände. Mitt katthem adopterade bara som innekatter. När ägandet väl är förflyttat gör förstås folk som de vill, men hemmet försöker i alla fall.