• klyban

Granne jagar mig pga min katt

En sak som alltid roat mig, och det är när man pratar om kattbajs i sandlådor.
    Så drar man upp smittokortet, som om smittan skulle försvinna bara för man eliminerar katter i sandlådan.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Kattälskaren) skrev 2018-06-19 19:51:39 följande:
    En grej som inte har med ämnet att göra och du kanske redan vet om det, men katthalsband på utekatter kan gå väldigt illa till om den råknar fastna i en gren med halsbandet och inte kommer loss <3 skriver bara i all välmening, älskar katter :) hade mer än gärna haft en kattgranne som dig haha!

Vet en del påstår den, men aldrig någonsin hört talas om detta skulle ens skett.
    (Vilket inte är samma som det aldrig skett)

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Kattälskaren) skrev 2018-06-20 08:31:19 följande:
    Det är för att det sällan upptäcks, katten försvinner ju bara för ägaren. Det hände vår katt när jag var barn, pappa hittade henne (letade i skogen runtomkring oss) men tyvärr försent.

Som jag säger, känner väldigt många kattägare personligen och ingen hört talas om detta mer än i affären där man köper dess.
    Och någonstans tycker jag man ska se detta, även om det sker i skogen.
    Då det kan var udda med en katt hänger i en gren fäst med ett halsband.
    Säger inte det inte existerar, dock säger jag att det verkar vara väldigt sällsynt.

Även hade vi såna halsband i 10år och aldrig trillade av, fast ute så mycket de ville.
    Så vi slutade slösa pengar på detta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Kattälskaren) skrev 2018-06-20 15:29:53 följande:
    Jaha..?
    Ja!
    hur många meter var det?
Svar på tråden Granne jagar mig pga min katt