Anonym (Kattägare) skrev 2018-06-18 13:57:25 följande:
Han VILL vara ute så länge. Han har möjlighet att komma in när han vill och jag är alltid hemma när han är ute med undantag för kortare ärenden (max en timme) Det finns psykopater som ger sig på barn också, bilar kan köra på dem mm betyder det att vi ska stänga in barnen?
Anonym (äcklig) skrev 2018-06-18 13:46:49 följande:
Jag förstår din granne till fullo! Fy fan vad äckligt det är med alla utekatter som springer runt och bajsar i trädgårdarna. Det borde inte vara tillåtet att ha utekatt i tättbebyggt område.
Gör han något sådant tar jag fullt ansvar, det finns två stora allmänna sandlådor i området och de flesta vet som sagt vem han är och vart jag bor.På vilket sätt menar du att du tar ansvar? Plockar du bajset ur den allmänna sandlådan om nån säger till att din katt har bajsat där? Eller från nån trädgård? Men de måste säga till i så fall? Så skadan kan redan vara skedd?
Vi har fullt med vidriga katter här, särskilt en familj har flera katter. och de bajsar ständigt i vår trädgård, så mina barn råkar kliva idet eller man känner stanken när man sitter ute och äter. Även om ägaren skulle komma och hämta skiten och jag bad dem så är det inte alls okej att någons katt skiter i min trädgård!!
Barn som skiter i andras trädgårdar skulle jag tänka att det var något allvarligt fe med och ja, då borde de hållas borta från dessa platser. Hundar tillåts inte heller att gå in på andras tomter och skita ner, utan då plockar ägaren upp skiten direkt!