• poppa01

kvinnor, varför är ni inte intreserade av killar som lidit av depression?

Anonym (anonym) skrev 2018-06-17 11:31:32 följande:
    Är verkligen 50%  av männen intresserade av att ha en relation med kvinnor som lider eller har lidit av social fobi och depressioner och var finns källor som styrker att fallet är så.
    eftersom kvinnor på bdd, depression, anxiety forum hela tiden påstår att de har boyfriends eller haft så antar jag det. killar på dessa forum klagar på att de är oskulder, förstår du skillnanden?
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-17 12:15:20 följande:
    Hur kan någon vet om en person tidigare har lidit av psykisk ohälsa och fobier det är knappast något man berättar när man nyligen börjat umgås det är något man tar upp när man varit i relation ett tag
    vilket i 99 % av fallen slutar med att kvinnan dumpar  honom direkt
  • poppa01
    Anonym (Stella) skrev 2018-06-17 12:38:26 följande:

Livet är orättvist. Det bästa man kan göra är att acceptera det och göra det bästa av sin situation. Självömkan och allmän aggression leder sannolikt inte till något positivt, det skrämmer bara bort potentiella partners.

Jag känner flera män med psykiska problem som har partners, jag känner även flera kvinnor som är ensamma. Det innebär inte att det är så det ser ut för alla överallt. 

Om jag skulle träffa dig så skulle jag välja bort dig pga din aggression och självömkan samt tydliga brist på insikt om dig själv.

Depression är inte särskilt ovanligt, var femte svensk har fått diagnosen vid något tillfälle enligt Folkhälsomyndigheten. Det är inte så att alla män som varit deprimerade blir bortvalda pga det. Det faller på sin egen orimlighet, inser du verkligen inte det?

ja sant, livet är inte rättvist, jag önskar att det var och att alla hade bra liv.

svårt för mig att acceptera det, jag är väldigt ledsen. men jag försöker så gott jag kan. ett steg i det är att sluta skapa dessa trådar....

jag är inte aggresiv, mina kvinnliga terapister påstår att jag är lugn och har en fin personlighet. skojar inte. de säger dock att jag självömkar för mycket...

potentiella partners? det är noll procent chans att någon kvinna kan tycka om mig. 

brist på insikt om mig själv? du menar att jag inbillar min fulhet?

hmmm många män är ensamma livet ut, kanske 30 % av den manliga befolkningen. gissa varför. de duger inte för kvinnor eftersom kvinnor har så höga krav.
  • poppa01
    molly50 skrev 2018-06-17 13:42:10 följande:
    Fast det stämmer inte. Du kan inte göra dina egna erfarenheter till en allmän sanning.
    Jag har själv en historia av både depressioner och dålig självkänsla bakom mig.
    Jag hade också svårt att träffa någon som ville ha mig.
    Så att enbart kvinnor skulle vända deprimerade män ryggen stämmer inte.
    Jag är dock lyckligt gift idag och självkänslan börjar bli bättre.
    Och om jag kan träffa någon så kan du.
    Men då måste du nog ändra på din attityd litegrann.
    För den attityd och bitterhet du visar prov på här kan säkert lysa igenom även IRL: Och det är inte attraktivt.
    Så skippa bitterheten och börja acceptera dig själv för den du är.
    Det är långt mer attraktivt.
    men manlig psykisk ohälsa blir demoniserad av vänstern och median, kvinnlig psyisk ohälsa gullas det med, kvinnor anses vara förtryckta och psykiska ohälsan är ett bevis på det medans manlig psykisk ohälsa beror på attt killen i sig är värdelös och förtjännar det. så sjukt orättvist bild som feminister sprider.

vadå om du kan träffa någon så kan jag ? vi är inte samma person och har dessutom inte samma kön. du har inte 100 fysiska defekter som mig, det är helt kört för mig, noll procent chans. ingen kvinna kan tycka om mig, jag är för ful. kvinnor vill inte ens vara vän med någon som är så ful som jag är, de spyr över mitt utseende och snacka skit om mig och skrattar åt mig. så trött på det. vill bara bli accepterad, men det kommer ju aldrig hända så jag försöker acceptera det!

även med en attityd som vore världsbäst så hade jag aldrig blivit accepterad av en kvinna. så pass illa är mitt utseende och låga sociala skills.

jag accepterar mig själv, men kvinnor accepterar inte mig, jag duger inte. jag måste tydligen "fixa mig själv" för att ingå i ett förhållande, säger väl allt? jag kan inte "fixa mig själv" så därför är det helt kört för mig. punkt.
  • poppa01
    Anonym (yxo) skrev 2018-06-18 00:21:06 följande:
    Det där stämmer ju för fasen inte. Personlighet är A och O för att killar ska få tjejer att falla för dem. Tjejer är i regel inte lika ytliga som killar är utan letar efter en kille med bra personlighet. Men ja ofta är den personligheten kopplad till högre social status. 

Den värsta psykiska åkomman en kille kan ha när det gäller att attrahera någon är bitterhet, och det verkar tyvärr du lida av.
    om personlighet är a och o varför är då så många killar med unken personlighet i förhållande och får ligga?

att kvinnor inte är kräsna är ett konstigt påstående, hur förklarar du att de allra flesta fula killar är ensamma livet ut ?

klart jag är bitter, kvinnor är underbara och jag vill uppleva närhet och kärlek en dag men kommer aldrig göra det pga att jag är för ful.
  • poppa01
    Anonym (yxo) skrev 2018-06-18 01:37:26 följande:
    Därför att de går just på personlighet. En unken personlighet enligt dig kanske var en attraherande personlighet för några tjejer. Antar du syftar på lite badboy-personlighet? Hur som helst så har tjejen troligtvis gått på personlighet i första hand och inte utseende.
    Kvinnor är kräsna på personlighet. I grunden tror jag de vill ah en trygg man med självförtroende och humor, och utseendet är mest ett plus. För män är utseendet det viktigaste. Män ligger med vilken kvinna som helst bara hon ser hyffsat snygg ut, men tjejer kräver också att de har rätt personlighet för dem, såvida det inte är en supermodell förstås. 
    Kom ihåg att du KAN få tjejer trots att du är rätt så ful, bara du har rätt personlighet. 
    fast nej, kvinnor går efter utseende + personlighet, nästan ingen kille som är 1-2 på utseendeskalan har flickvän och kommer förbli ensamma livet ut.

kvinnor ÄR kräsna. titta på par i stan.

fast du igonerar ju extremt fula killar :( sådana som du gör alltid det. kvinnor vill inte ha extremt fula killar. 
  • poppa01
    Sandraberg skrev 2018-06-18 09:20:29 följande:
    Vad gör du åt ditt utseende då?  Tränar du, har du en snygg frisyr, är du ute och får lite sol nu när det är sommar.
    Vad har du för kläder?
    japp till allt.

kläder just nu har jag jeans, skjorta.

jag är 1 av tio på utseendeskalan, det går inte att fixa.
  • poppa01
    Anonym (Svaghet) skrev 2018-06-18 09:23:39 följande:
    Hjälper det att tycka synd om sig själv? Nej, kan lova dig att mitt liv suger hårt och har gjort sen jag var 18. Jag har förlorat allt och lite till men jag mår inte bättre av att tycka synd om mig själv. Talesättet Det är inte hur man har det utan hur man tar det är faktiskt ganska sant. Självklart får man må dåligt och bryta ihop MEN man packar inte upp och bor där.

Kolla på människor omkring dig så finns det många så kallat fula (tycker inte om det ordet) som hittar nån.

Humor, empati, självförtroende och personlighet väger tungt.

Men väljer man att gå runt som ett mörkt moln och tycka synd om sig och älta om hur ful man är bla bla bla så är det ju ingen som orkar va i närheten av en.

Går du och pratar med nån ts?
    varför är det alltid killar som mig som ska få sådana här "sluta tyck som dig själv" svar? aldrig skriver folk så här till andra människor som mår dåligt över andra saker. att vara ensam livet ut ÄR deprimerande, det ÄR rimligt att tycka synd om sig själv om INGEN i hela världen tycker om dig och att du alddirg kommer få uppelva närhet, kärlek och sex.

återigen, 99 % av alla fula killar är ensamma livet ut, sluta fokusera på 1 % och igonera 99 %. 

jag är så pass ful att det inte spelar någon roll hur bra personlighet jag har. mitt ansikte får folk att spy.

jag kan inte sluta tycka synd om mig själv, det kallas för depressionen din lustigkurre.

japp jag har 3 psykologer, hjälper ingenting.
  • poppa01
    Anonym (yxo) skrev 2018-06-18 09:44:49 följande:
    Ja det är ju en sån uttjatad klyscha! Ja, reser man jorden runt och är social och träffar så många som man kan så finns det defnintint nån där ute, men det är ju inte säkert om man bor i en liten stad, går till samma jobb varje dag och har en svårt personlighet.
    fast nä, en del killar gör  ju så och hittar ändå aldrig någon. vissa är helt enkelt för fula och konstiga för att bli acccepterade. jag hade kunnat dejta alla kvinnor på jorden och ändå bli nobbad.
  • poppa01
    Kråkungen skrev 2018-06-18 10:55:37 följande:

Men HUR kan ingen mer än Death ByPickles inse att han är ett troll??!! Det här hade ju nästan varit roligt om det inte vore så sorgligt...

vad får dig att tro att jag är ett troll ?
Svar på tråden kvinnor, varför är ni inte intreserade av killar som lidit av depression?