Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Hon la ut bild på mina barn!!

Anonym (Ida) skrev 2018-06-15 17:20:04 följande:

Har en fundering.

Mitt ex nya tjej på ut en bild på mina barn på Facebook. Där hon dessutom skrev "våra barn" som om det är deras gemensamma!

Att detta är olämpligt är ju glasklart, men vad säger den nya lagen?! Är det okej om mitt ex samtycker till en sådan bild?! Dessutom togs bilden på en skolavslutning och där vet jag att lagen är tydlig att det inte får läggas ut utan tillstånd av rektor.

Vissa folk har helt enkelt inte förstånd nog att göra skillnad på andras barn och sina egna, om dom ens har några egna.
  • Anonym (.)
    Anonym (?) skrev 2018-06-15 17:37:24 följande:

Vad är problemet? Blev barnen slagna eller var nakna på bilderna? Förstår inte. Varför inte vara tacksam för att de får ha ännu en vuxen i sina liv som tycker om dem.

För exets nya kvinna har förmodligen inga egna barn och har inte vett att se skillnad på egna och andras barn och förstår därmed inte ilskan det väcker hos en mamma.
  • Anonym (.)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-06-15 20:33:17 följande:

Om du å ditt ex kommit överens om att aldrig någonsin lägga upp några bilder på något av era barn borde det inte vara några problem att på ett trevligt sätt be henne ta bort bilden. Men är det så att du frågar ditt ex varje gång DU SJÄLV lägger upp en bild på barnen så behöver du nog fundera ett varv till. Om barnen är i skolåldern som hag fattade det som eftersom det handlar om en skolavslutning då är det väl dem som ska bli tilfrågade om de vill vara med på bild å bestämma själva..

Vad gäller uttrycket ?våra barn? så är väl även det något som barnen kan vara med å tycka om. Jag har två härliga bonusbarn sedan två år tillbaka 15&17 år, de har kommit att bli även mina barn å de tycker om att omnämnas som så de är mina (bonus)barn å jag älskar även dem...

Har du egna barn själv?
  • Anonym (.)
    Anonym (krass) skrev 2018-06-15 21:55:04 följande:

Överlag tycker jag att det är konstigt att känna stolhet för sina barn. De är ju sina egna individer som lyckats med sina egna bedrifter. Räcker väl att barnen är stolta över sig själva. Och föräldrarna kan vara stolta för sig själva och sina bedrifter.

Känner du att du gjort ett bra jobb som vuxen och bonusförälder så har du givetvis rätt att vara stolt över det jobbet.

Föräldrars största stolthet och bedrift är sina barn. Man har trots allt skapat barnet, burit barnet 9 månader och fött barnet, och barnet är en del av båda föräldrarna som skapat en så fin individ.
Svar på tråden Hon la ut bild på mina barn!!