Anonym (Fälla för alla) skrev 2018-06-28 09:58:41 följande:
Han köper högtalare för 10 000:-
Hon köper kläder till barnen och mat för 10 000:-
Vid en separation ska han behålla högtalarna utan att ersätta henne??
Och du tycker HON är peng...t??
Varför gick hon med på att betala kläderna och maten själv från första början? Varför vara tillsammans med någon sådan kille?
I ett förhållande där-Kvinnan köper mat för 5000-Mannen köper mat för 5000-Mannen köper högtalare för 10 000så får fortfarande kvinnan hälften av högtalarna.olof 45 skrev 2018-06-28 10:22:00 följande:
Vi har läst det du skriver... Men tyvärr skriver du inte på ett sätt som är övertygande. Tyvärr.
Så du kan sluta anklaga folk för att "inte läsa", utan fokusera på att förbättra ditt sätt att förmedla åsikter.
Inte dig jag skrev till.
olof 45 skrev 2018-06-28 10:29:13 följande:
Igen: storleken på penninghögen som killen faktiskt kan hitta i "sin egen ficka" påverkas av hur de sköter förhållandets finanser som helhet. Är man snål mot familjen, så har man säkerligen mera pengar kvar till leksaker. "Kvinnofällan" jag syftar till är att folk (oftast män) tänker på sina pengar som "egna pengar, i egen ficka", fast det SJÄLRVKART är så att den summan påverkas av hur de ekonomiska belastningarna i ett förhållande fördelats.
Att "kvinnan inte kan tänka själv" har jag ALDRIG sagt - lägg inte ord i munnen på mig är du snäll. Det handlar inte om att kvinnor inte kan "tänka" - det handlar om att kvinnor - tyvärr baserat på förlegade ieal - tar ett mer naturligt ansvar för hem och barn, inklusive sådana saker som att handla mat. Detta har studerats, så det är fakta.
Skrev aldrig att du sagt det, men det var slutsatsen man kan dra av det du nu skriver igen. Jag förnekar inte att kvinnan ofta betalar mer mat, kläder osv, men VARFÖR gör de detta? Är inte det ganska dumt att gå med på det i ett förhållande? Varför har vi lagstiftning för att jämna ut dumhet?
I ett förhållande där
-Kvinnan köper mat för 5000-Mannen köper mat för 5000-Mannen köper högtalare för 10 000
så får fortfarande kvinnan hälften av högtalarna. DET kallar jag förlegat.