Inlägg från: Sivsivsiv |Visa alla inlägg
  • Sivsivsiv

SERTRALIN SSRI hjälp

Har ätit Sertralin i 4 veckor nu och mår SKIT! får panik av detta tillstånd. sover inte om jag inte äter 3 st olika sömnmedel, svag virrig och darrig, speedad och aggressiv, en hemsk spänd ångest som aldrig tar paus. benen väger 100 kg. NÄR VÄNDER DET? orkar inte mer nu!!!

• Svar på tråden SERTRALIN SSRI hjälp
  • Sivsivsiv

ja absolut sämre på det här sättet. innan hade jag fruktansvärda ångestattacker va deppig men hade också pauser då jag "va mig själv". var det jobbigt att byta till fluoxetin?

• Sivsivsiv
    Anonym (d) skrev 2018-06-13 15:56:39 följande:
    Jag har tagit sertralin i 10 år och för mig hjälper det jättemycket (det är så klart individuellt) jag blev mycket sämre de första veckorna, sedan vände det lite i taget, sammanlagt tog det cirka 8 veckor innan Sertralinet nådde sk. terapeutiska nivåer i hjärnan. Jag började på 25 mg. och har höjt och sänkt under åren beroende på behov.

Så antingen härdar du ut några veckor till eller så går du tillbaka till läkaren och pratar om dos eller om du ska byta till någon annan medicin, alternativt avsluta behandlingen.

tack för svar. hur lång tid tog d för dig att må "ok" eller uthärdligt? hade du liknande symtom som mig? vilken dos har du? så många frågor. 

• Sivsivsiv

ditt svar ger mig hopp om bättring! läst att vissa bara stannar i detta o att medicinen inte funkar.. det e ju det sista en behöver nu..

Svar på tråden SERTRALIN SSRI hjälp