Inlägg från: Anonym (Little) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Little)

Varför ger ni era barn så mycket skräp att äta - ge riktig mat!

Jag håller med dig, ts.

Drar en liten parallell: Vi tankar inte en dieselbil med bensin , så varför ger vi våra och barnens kroppar fel bränsle? Vi skulle heller aldrig drömma om att ge vår hund en påse med Ahlgens bilar (trots bedjande blick och ?tråkig? tillvaro) för vi VET att den inte mår bra av det. Så tragiskt att vi ger våra barn sådant som deras kroppar inte alls mår bra av. Nej, det kanske inte märks i första taget men vad händer om ett antal år? Vi har många problem och åkommor i samhället som kan kopplas till hur bi äter och vad vi äter. ?Man måste unna sig? och ?fredagsmys? betyder helt andra saker i vår familj än i de flesta andra. Ser inte oss som duktiga eller förmer än andra, men jag är tacksam över att jag och min man har lika syn på det här. Kan väl även tillägga att våra barn får lördagsgodis och någon glass ibland, men det handlar inte om några mängder och de är glada och nöjda.

• Anonym (Little)
    Anonym (jaja) skrev 2018-06-20 18:47:06 följande:

Skaffa ett par barn till. Börja jobba heltid. Låt livet hända med äldre barn som ska skjutsas till aktiviteter och göra läxor om kvällarna. Få mer ansvar på jobbet. Sen kan du läsa din trådstart om när du hade bara ett enda barn som var litet och vars värld var inrutad och begränsad, och du själv bara jobbade deltid, och så kan du skratta åt dig själv. 

Oj! Jag jobbar heltid, har två barn, mycket ansvar på jobbet (chefstjänst), skjutsar barnen till aktiviteter fyra av fem vardagar OCH serverar dem vettig och bra mat. Hur jag lyckas med det? Med planering och framförhållning går det fint - och en stor del av veckans mat förbereder vi redan på helgen innan. Sedan gäller det att ha vettiga saker i skafferi, kyl och frys såklart. Som sagt: tanka era och era barns kroppar med sådant som de mår bra av istället för motsatsen.
Svar på tråden Varför ger ni era barn så mycket skräp att äta - ge riktig mat!