leiapp skrev 2018-06-15 12:55:04 följande:
Kan du inte hänvisa till en källa faller det hela ganska platt. Däremot håller jag med om att rökt mat är processad och inte är idealisk. Nu är det så att min son älskar det och är skeptisk till annan fisk därför äter vi det en gång i veckan pga
Du hade också kunnat påpeka miljögifterna som dioxin och flamskyddsmedel många menar ansamlas i odlad lax. Men eftersom du missade det avslöjar det att du inte så påläst.
Allt detta är jag medveten om och har vägt för- och nackdelar. Fiskens omega-3, kvalitativa protein och höga mineralinnehåll gör att den ändå får hamna på tallriken.
Produkter med socker däremot är totalt tomma på näring och tillför inte ett växande barn ett skit.
Visa gärna en källa på att produkter med socker är totalt tomma på näring.
Rårörd lingonsylt tex är knappast tomt på näring. Du har själv inte lämnat källor på dina påståenden. Det blir väldigt tidskrävande om man ska lämna källor på tillförlitliga vetenskapliga studier varenda gång man gör ett inlägg.
Min poäng var att det är svårt att veta tvärsäkert vad som är nyttig eller inte. Även de som forskar på ämnet har svårt att få fram otvetydiga fakta. Mat och hälsa är komplicerat så varför klaga på andra som inte gör exakt som du när du ändå inte kan vara säker på att du gör det som är bäst.