Varför ger ni era barn så mycket skräp att äta - ge riktig mat!
leiapp skrev 2018-06-13 11:50:24 följande:
Fast det är ju just det, när jag tittar mig omkring så blir jag rädd för det jag ser.
Människor har kroppar som inte tål en fysisk ansträngning. Slappa, mycket underhudsfett och inte en muskel.
Konstanta infektioner som tyder på ett dåligt immunförsvar. Barn behöver inte vara sjuka jämt som alla tror. Vi har tagit vab enstaka dagar de senaste två åren pga bättre kost. De vuxna är också sjuka, åker på lunginflammationer och annat.
Trötta, deprimerade och mår psykiskt dåligt.
Visst vi klarade oss levande ur barndomen, men hur många kan med handen på hjärtat säga att de känner sig vibrerande och vid liv trots att vi inte ens fyllt 40?
Och vet du vad min kosthållning är? Jag skiter fullkomligt (försöker - ibland är det svårt att stänga öronen) i all mathets och njuter av god mat och dryck. Har själv vuxit upp med en anorektiskt syster och har noll till övers för hetsen. Nu innebär det att vi för det mesta äter vegetariakt eller kött eller fisk med mycket grönsaker, frukt, bömor och nöttet, men vi går också ut för att äta glass, köper kakor på caféer, bakar kakor hemma och njuter av att proppa i mig en hel påse godis i soffan då och då när vi tittar på en riktigt kass rimantisk komedi. Sonen min får äta allt (utom godis och läsk), och det gör han också, med glädje. Allt från kikärtsgryta och stuvad lever till fiskpinnar och glass.
Vill du inte att dina barn dricker saft och äter sötsaker så bestämmer du det. Du säger till mamman som tar fram glassen på eftermiddagen att ?åh tack, men vi ska precis hem till middagen?. Ta med en flaska vatten med jordgubbar i och en ask skuren frukt till aktiviteterna och lär dina barn vad de ska äta. Så himla normbrytande är det faktiskt inte att vara hälsosam.
P.S. Saft behöver inte innehålla socker eller sötningsmedel. Vi lägger i en påsa jordgubbar i uppkokt vatten på kvällen och låter det dra till morgonen.