Inlägg från: Physalis |Visa alla inlägg
  • Physalis

Varför ger ni era barn så mycket skräp att äta - ge riktig mat!

"Hade jag fått bestämma så hade inget av detta passerat mitt barns läppar."

Du bestämmer ju?

För någon med så starka åsikter i ämnet borde du hindra alla dessa intag.

Korrekturläser som en kratta
  • Physalis
    leiapp skrev 2018-06-13 11:46:07 följande:

Nu är det ju inte så enkelt. Har du gått emot strömmen i något förut? Då kanske du vet hur det är. Även jag kan ta hänsyn och särskilt när barnen är inblandade.

Jag tycker det bara är konstigt när du verkligen brinner för detta till den grad att du startar en tråd för att läxa upp andra o hur de gör med sina barn. Men sen ser du inte ens till att folk i din närhet följer dina regler när det gäller ditt eget barn.

Som du märker så håller jag inte med dig om din åsikt. Däremot har jag andra åsikter om vad som är ok med mitt barn och dessa ser jag till att alla i hennes närhet har koll på. När det gäller mitt barn så får andra ta hänsyn till de saker jag anser är skadligt för mitt barn, inte tvärtom.

Så om du verkligen tycker att det är så dåligt för ditt barn så får du ta ställning mot dina släktingar och skydda ditt barn. Annars verkar det mest som att du var på lite dåligt humör när du skrev tråden och ville slänga lite kängor på folk om något du egentligen inte bryr dig om.
  • Physalis
    leiapp skrev 2018-06-15 12:49:14 följande:

Ok, det är så du ser på saken. Det är OK för mig. Jag svarar inför mina barn och min man och inte inför dig. 

Varför tycker du andra ska svara inför dig då?

Förstår du inte hur dumt det verkar? Du skriver ett argt forum inlägg om hur dåliga föräldrar är som ger sina barn socker och undrar hur alla tänker. Samtidigt låter du andra i din egen omgivning ge ditt barn socker för att du inte vill vara oartig genom att säga ifrån. När jag frågar hur du tänker då "svarar du bara inför din man och dina barn". What?

Kanske ska hålla dina åsikter för dig själv om du inte gillar att själv bli ifrågasatt.
Svar på tråden Varför ger ni era barn så mycket skräp att äta - ge riktig mat!