Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Katten beter sig konstigt, tecken på graviditet?

Annmarie97 skrev 2018-06-12 17:40:27 följande:

Hjälp, min mans katt är knasig, hon tyckte inte alls om att jag ens klappade henne innan men nu vill hon bara gosa med mig, följer efter mig, hon lyfter upp rumpan direkt när hon ser eller hör mig prata, hon vill upp till mig ofta, aldrig mot mannen.. Det är ju att vi försöker bli gravida, är ju för tidig att testa nu men kan det vara tecken på en graviditet? Eller några andra fel?

Men en graviditet är väl i ditt fall inte "fel"? Du vill vara gravid? Jag tror tyvärr att du läser in för mkt i kattens beteende. Det finns ingen som helst anledning till att en katt skulle stryka sig extra mot en annan katt (du) som är gravid! Varför liksom. Vilken vinning evolutionärt?
  • Anonym (mor)
    Annmarie97 skrev 2018-06-12 21:02:23 följande:
    Nej alltså så ju aldrig att det var fel för mig med graviditet, tänkte om det var det hon reagerade på eller om det var något annat som kanske är fel för henne? Ville bara veta vad andra tänkte eller om någon annan har varit med om detta innan.
    Okej. Ja vem vet hur katters psyke funkar? Man ropar på sin katt och för det mesta bryr den sig inte men så VIPS från ingenstans kommer den springande på ett kisskisskiss. Ingen känner deras inre.
Svar på tråden Katten beter sig konstigt, tecken på graviditet?