• Kosig

Ska jag försöka bli kär i honom?

Lider med dig.

Hemskt när kärleken är så stark.

Kan du någongång känna lust att leka med dig själv när du får en stund för dig själv?

Är din partner medveten om hur du känner?

• Kosig

Vill inte säga för mkt men det skulle kunna vara en horonrubbning. Om jag vore dig så skulle jag börja med att undersöka detta. Tex minskad nivå av gullkroppshormon kan ge nedsatt sexlust, ibland ses som stråk/öar med brun-röda märken på kindbenen.

Har du normal mens?

• Kosig
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2018-06-13 14:40:47 följande:

Jag har få gå och ta hormonprover för jag har mycket mellanblödningar men har inte fått svar än. Kan det vara ett tecken på det du säger? Jag skulle troligtvis få svar den här veckan.

Jag har alltid haft mellanblödningar men mer på senaste tiden (har aldrig haft cellförändringar så det beror inte på det). Min mens är regelbunden men har hoppat över en månad kanske var tionde månad senaste tre åren. Den har bara varit 2-3 dagar sedan sista barnet kom för två år sen, innan dess hade jag 5 dagar. Men ingen förändring i sexlust direkt. Jag har inga brunröda stråk tror jag. Hur ska det se ut? Har du en bild du kan länka till?Blir du upphetsad när ni väl börjar ha sex eller hur kan du ha det? Jag blir inte våt av tanken och inte heller när han tar på mig. Så det blir svårt rent fysiskt att ha sex eftersom jag är så torr. Men jag håller med om att det är viktigt. Jag har dock svårt rent psykologiskt att ha sex om jag inte är upphetsad även om vi skulle ta glidmedel. Det känns väldigt motigt. Och det tycker inte heller min partner om och det förstår jag. Det hade ju inte varit kul att ha sex med nån som inte tänder på en :/

Du skrev att spänningen har minskat. Är den noll eller bara mindre? Spänningen och sexlusten? För mig är den helt noll...

Intressant hoppas du får ngt ?bra? svar.

Brist på gulkroppshormon/progesteron vet jag inte om det direkt ger blödningar men det verkar som ett könshormon som i sin tur knuffar igång bl.a. östrogenet.

Har du haft svamp i underlivet ngn gång?
Svar på tråden Ska jag försöka bli kär i honom?