• Attraktiv

Taktikrösta på KD!

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

• Svar på tråden Taktikrösta på KD!
  • Padirac
    Attraktiv skrev 2018-06-09 09:33:48 följande:

Ni som röstar på M, L, C eller SD borde överväga att istället lägga er röst på KD i valet så att de stannar kvar i riksdagen.

Om KD trillar ur kan konsekvenserna bli ödesdigra med en vänsterregering i ytterligare fyra år. Tänk efter före!

KDs vara eller inte vara kommer inte på något sätt påverka regeringsbildningen efter valet.

Slaget utspelar sig med centern som huvudperson.

Försvaga inte de andra partierna gentemot SD genom att kasta bort stödröster som behövs på andra ställen
  • Attraktiv
    Padirac skrev 2018-06-09 09:42:05 följande:

KDs vara eller inte vara kommer inte på något sätt påverka regeringsbildningen efter valet.

Slaget utspelar sig med centern som huvudperson.

Försvaga inte de andra partierna gentemot SD genom att kasta bort stödröster som behövs på andra ställen

Jo, men även om C är opålitliga så behövs KD för att bilda en borgerlig regering eftersom ingen av partierna vill samarbeta med SD.
  • Anonym (Vackra tjejen)

Vill inte att KD ska åka ur riksdagen, kanske borde rösta på dem...

• Padirac
    Attraktiv skrev 2018-06-09 09:46:45 följande:
    Jo, men även om C är opålitliga så behövs KD för att bilda en borgerlig regering eftersom ingen av partierna vill samarbeta med SD.
    Det är redan överspelat - låt istället M få dessa röster så att det är ett starkt parti. Det behövs.
  • Attraktiv
    Padirac skrev 2018-06-09 10:01:07 följande:

Det är redan överspelat - låt istället M få dessa röster så att det är ett starkt parti. Det behövs.

Jag förmodar att du själv röstar åt vänster. Nej, det är bättre, och mer realistiskt, att se till att KD håller sig över 4 % om vi vill se en högerregering.
  • Padirac
    Attraktiv skrev 2018-06-09 10:16:37 följande:
    Jag förmodar att du själv röstar åt vänster. Nej, det är bättre, och mer realistiskt, att se till att KD håller sig över 4 % om vi vill se en högerregering.
    Ja, jag röstar vänster - och höger och mitten. Aldrig brunt.
  • Anonym (Vackra tjejen)
    Padirac skrev 2018-06-09 10:28:44 följande:
    Ja, jag röstar vänster - och höger och mitten. Aldrig brunt.
    Vad är brunt?
  • Tornhöken
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-06-09 10:30:04 följande:

Vad är brunt?

Hur vacker är du?
  • Anonym (Vackra tjejen)
    Tornhöken skrev 2018-06-09 10:32:48 följande:
    Hur vacker är du?
    Mycket vacker.
  • Veveve

Historien efter 2006 visar att en alliansregering är ungefär lika katastrofal för Sverige som en rödgrön. De närmsta fyra åren är nog fuckade oavsett vad som händer med kd, men ju mer de gamla blocken bryts upp desto större hopp om verklig förändring så överlag är det bra att små partier åker ur.

Svar på tråden Taktikrösta på KD!