Inlägg från: Anonym (Jgzjgzjzg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jgzjgzjzg)

Fler barn som pekat en massa på saker och velat höra orden men inte härmat?

Mitt barn hade den fasen mellan 13-16 mån. Språkutvecklingen verkade stå helt still och han sa bara 2-3 ord. Jag var orolig för att det inte verkade hända något alls.

Sedan lossnade allt med ett rassel och helt plötsligt kunde han 50-tal ord. Han hade verkligen sugit i sig allt.

Jag har ju ingen aning om det är likadant för er, men jag tror det är alldeles för tidigt att bli orolig, speciellt med hörselskada i åtanke.

• Anonym (Jgzjgzjzg)
    Anonym (Jgzjgzjzg) skrev 2018-06-09 09:24:09 följande:

Mitt barn hade den fasen mellan 13-16 mån. Språkutvecklingen verkade stå helt still och han sa bara 2-3 ord. Jag var orolig för att det inte verkade hända något alls.

Sedan lossnade allt med ett rassel och helt plötsligt kunde han 50-tal ord. Han hade verkligen sugit i sig allt.

Jag har ju ingen aning om det är likadant för er, men jag tror det är alldeles för tidigt att bli orolig, speciellt med hörselskada i åtanke.

Kan tillägga att min inte heller pekade på lampan osv när jag bad honom. Idag ligger han långt framme språkligt ( 3 år), men inte motoriskt. Han är en liten försiktig kille som gillar att iaktta och veta vad han gör - personligheten spelar in på alla utvecklingsområden tror jag.
Svar på tråden Fler barn som pekat en massa på saker och velat höra orden men inte härmat?