• Anonym (Längtan är stor!)

När det inte vill sig pga ens eget fel!

Vill verkligen mer än något annat ha ett syskon till mina tre barn. Jag ville ha tätt mellan minstingen och den kommande då. Men så blev det inte riktigt :(

Allt gick så enkelt med nummer trean. Allt kämpande och slit med vikten. Alla promenaderna. Men det var då det. Nu är nu, och nu är det inte lika lätt längre. På alla plan. Ingen motivation för att verkligen ta tag i min vikt. Och är sockerberoende, så ja, inte alls den bästa kombinationen om man vill ha barn.

Det verkade vara svårare än jag trodde denna gång. Trodde att det skulle gå som sist, på första försöket.

Men i alla fall, någon mer som går i bebistankar, och känner som mig?!

• Svar på tråden När det inte vill sig pga ens eget fel!
  • Anonym (Anonym)

Jag tycker du har fel inställning till att börja med, vadå "ditt eget fel"? Om du inte blir gravid kan ha med tusen olika saker att göra, och inte nödvändigtvis din vikt. Det är först vid extrema vikter det har någon verklig inverkan.

Däremot vet man sedan vetenskapliga studier att kvinnans inställning har stor anledning till varför hon inte blir gravid.

• Emy88
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-10 16:02:56 följande:

Jag tycker du har fel inställning till att börja med, vadå "ditt eget fel"? Om du inte blir gravid kan ha med tusen olika saker att göra, och inte nödvändigtvis din vikt. Det är först vid extrema vikter det har någon verklig inverkan.

Däremot vet man sedan vetenskapliga studier att kvinnans inställning har stor anledning till varför hon inte blir gravid.

Oj, vilken okunskap! Forskning visar att inställningen inte spelar roll för att bli gravid men att övervikt påverkar rejält!
  • Anonym (Pff)

Då har jag jättebra nyheter. Dina tre barn har redan syskon så du behöver inte skaffa ett.

Satsar du på att överbefolka planeten helt själv eller?

• Anonym (A)

Om inte ett barn är tillräcklig motivation för att gå ner i vikt, så är det kanske inte så viktigt med ett barn till.

• Anonym (Längtan är stor!)

Så onödig kommentar!!

Anonym (Pff) skrev 2018-06-10 17:04:03 följande:

Då har jag jättebra nyheter. Dina tre barn har redan syskon så du behöver inte skaffa ett.

Satsar du på att överbefolka planeten helt själv eller?

• Anonym (Anonym)
    Emy88 skrev 2018-06-10 17:01:16 följande:
    Oj, vilken okunskap! Forskning visar att inställningen inte spelar roll för att bli gravid men att övervikt påverkar rejält!
    Det finns säkert fler länkar men det här var första bästa jag hittade: www.essentialbaby.com.au/conception/fertility/understanding-the-psychology-of-fertility-20160727-gqen1r Annars kan du ju ta reda på fakta själv.

Vad menar du med övervikt? I övre delen av BMI eller ett fläskberg? Idag tror ju varenda mullig tjej att de är överviktiga men det ska ändå en del till innan det påverkar fertiliteten. Fet ska man vara.
Svar på tråden När det inte vill sig pga ens eget fel!