Inlägg från: Anonym (ingen ljusning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ingen ljusning)

Hur ska jag orka alla graviditetsbesked? Snart försökt i 2 år. Behöver stöd och råd :(

Kannermigensam skrev 2018-06-08 07:52:31 följande:
    Det är väldigt nära vänner. Ja jag kommer nog behöva pauser men jag vill ju egentligen inte. Ska samla till mig mod och försöka prata om det utan att ta bort fokus från deras lycka. 

Vi har försökt i snart 2 och ett halvt år nu.... självklart är det svårt när personer nära en väntar barn... Mitt hjärta brister samtidigt som jag blir glad för dem... Nu fick jag i veckan reda på att min bästa vän är gravid med nummer 2.... Det är inte lätt... 

Jag vill vara odelat glad för henne men det är verkligen jobbigt... 

Nu är hon min bästa vän och vet precis vad jag kämpat med. När hon berättade för mig gjorde hon det direkt när hon fick veta... så jag inte skall chockas i v15 när hon går ut med det offentligt, utan jag får lov att bearbeta det innan det blir en snackis i kompisgänget... Hon försöker dessutom göra det så enkelt som går för mig... Vill inte prata om det mer än om jag tar upp det osv. 

Kommunikation är väldigt viktigt... Prata med dina vänner och berätta vad du går igenom så skall du se att de är stöttande... 

Svar på tråden Hur ska jag orka alla graviditetsbesked? Snart försökt i 2 år. Behöver stöd och råd :(