Hur ska jag orka alla graviditetsbesked? Snart försökt i 2 år. Behöver stöd och råd :(
September 2016 började vi försöka bli gravida. Efter 4 månader (som jag då tyckte kändes jättelång tid lyckades vi och jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv som jag var dom 2 veckorna jag ar gravid.. tills missfallet kom. Direkt efter missfallet fick jag besked om att jag hade allvarliga cellförändringar och behövde opereras. Jag opererades och hela den processen fick mig att må så extremt dåligt med oro för cancer och att inte kunna få barn och jag kände mig väldigt illa bemött på kvinnokliniken där jag behandlades. Det är en historia för sig.. Men operationen skulle inte påverka fertiliteten sa dom. Nu sitter jag här och det har snart gått två år och vi har ännu inte lyckats. Har precis påbörjat en fertilitetsutredning där läkartiden blivit uppskjuten flera månader pga läkarbrist. Det har gjort mig så less. Men nu till en annan jobbig grej. Har nyligen fått veta att två av mina närmsta vänner är gravida. Alltså jag pallar inte! Sitter hemma med panik just nu :( Det har varit så många graviditetsbesked dom här åren vi längtat och alla har varit jobbiga men jag har kunnat tagit avstånd och varit ledsen. Nu är det två av mina närmsta vänner och jag måste verkligen försöka att vara glad och inte ta avstånd. Jag orkar inte och jag är så himla ledsen just nu. Hur ska jag tackla det här!? Hjälp :(