12-åring som inte vill gå till pappa
Salmiakk skrev 2018-06-05 17:40:34 följande:
Vem ska bestämma? En snart tonåring eller NI som föräldrar?Anonym (orolig) skrev 2018-06-05 17:28:04 följande:
Pappa hävdar att det inte är någon problem, att barnet är utåtagerande pga snart tonåring, konflikt med en kompis, jag har för slappa regler, alla anledningar utom att det är något problem hos pappan.Anonym (orolig) skrev 2018-06-05 17:28:04 följande:
Nu känns det som jag bara befinner mig i limbo. Barnet kommer och går, säger att hen ska stanna, omöjligt att hålla någon som helst struktur då pappan inte vill prata med mig. Jag jobbar skift och är ensamstående så det är svårt för mig att vara tillgänglig de veckor jag egentligen inte skulle haft barnet hos mig. Blir massor av pusslande med skiftbyten, barnvakter etc. Jag skulle bara vilja få något slags beslut på var barnet ska bo så att vi alla kunde få lite rutiner, men hur får en till det när pappan inte vill varken BUP, socialrådgivningen eller familjeterapi (eller att bara jag och han pratar?). Någon som varit med om samma?