Förstår inte ?
Är du säker på att det var mens då? Kan det ha varit en nidblödning?
Jag tycker nog att du ska be om ett VUL för att datera graviditeten för det verkar rätt skumt.
Är du säker på att det var mens då? Kan det ha varit en nidblödning?
Jag tycker nog att du ska be om ett VUL för att datera graviditeten för det verkar rätt skumt.
Det finns dom som har sådan tidig äl så hon måste ha blivit gravid direkt efter mens.
Hej!
Idag har jag pratat med tre olika barnmorskor och alla tre säger olika saker så jag blev inge klokare på det:(
1:a menar att jag inte kan ha blivit gravid efter 13/5. Att jag är längre gången och haft min mens som vanligt. Visar ett test + så är det så. Punkt .
2:a menar att jag måste vänta att testa mig tills jag beräknar att min mens ska komma. Testerna som apoteket säljer är super känsliga och inget att lita på.. hmm trots fyra positiva resultat typ ... den barnmorskan hade svårt att tro att jag vart gravid efter 13/5
3:e ville inte uttala sig . Tyckte jag skulle vänta och se eftersom jag blödit..
Jag kommer inte få göra något tidigt ultraljud, jag uppfyllde inte kraven :( får bekosta det själv vilket är en summa på ca 2000kr . Men om jag är i v. 4-5 kommer dom iaf inte kunna se något sa barnmorskan
Sååå frustrerade och nu är jag ännu mer förvirrad. Hur sjutton gör andra? Vet alla vilken vecka man är i när msn testar positivt??