Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Förstår inte ?

Kan du ha blivit gravid förra månaden? En del kvinnor får som mensblödning trots dom är gravid. Så att du kanske är i v 8 i stället?

• syntharen

För du testade positivt förra söndagen, alltså två veckor efter du fått mens?

• syntharen
    Anonym (Carro) skrev 2018-06-04 20:46:07 följande:

Men om du har haft sex efter mens så har du ju blivit gravid då. Då är det ju inga konstigheter. Din ägglossning är kanske tätt inpå mensen och då har du lyckats blivit gravid. Den 13/5 var typ 3 veckor sedan. Ägget fäste för drygt en vecka sedan och man plussar alltid på två veckor då man utgår från första sista mensen - alltså den 13/5. Lyssna på din barnmorska istället för att krångla till allt.

Alltså - mens den 13/5. Slut den 19/5. Ägglossning runt den 23/5-28/5 kanske och då blev du gravid vilket är ungefär 1vecka - 1.5 vecka sedan. Och sen räknar du från din mens som var den 13/5. Inga konstigheter.

Du är vid v.4. Grattis

Fast hon plussade redan 2 veckor efter mensens första dag så hon måste haft väääääldigt tidig ÄL. Inte runt den 23/5-28-5 iaf för hon plussade ju den 27/5.
  • syntharen
    Mk89 skrev 2018-06-05 09:28:44 följande:

Jag väntar på att barnmorskan ska ringa

Tror oxå att jag blev gravid i april.

SKA fråga om VUL , lika bra så vi går rätt antal veckor :)

Jag tror också på april, vad fick fick dig att testa redan 2 veckor efter mens? Hade du några symtom? Spännande vilket som, hoppas du uppdaterar när du vet
Svar på tråden Förstår inte ?