-
Kanske lite personlig fråga men har du haft sex efter mens?Mk89 skrev 2018-06-04 18:47:54 följande:
-
Men om du har haft sex efter mens så har du ju blivit gravid då. Då är det ju inga konstigheter. Din ägglossning är kanske tätt inpå mensen och då har du lyckats blivit gravid. Den 13/5 var typ 3 veckor sedan. Ägget fäste för drygt en vecka sedan och man plussar alltid på två veckor då man utgår från första sista mensen - alltså den 13/5. Lyssna på din barnmorska istället för att krångla till allt.Mk89 skrev 2018-06-04 20:35:35 följande:
Hur kan jag ha haft mens och vara gravid? Jag får inte ihop det.
Vi har kört avbrutet sex innan och jag är 100% på att inget hänt då. Har tänkt och tänkt, det måste ha skett någon gång mellan 7/5-20/5..
ska ringa barnmorskan igen kanske och fråga :)
Alltså - mens den 13/5. Slut den 19/5. Ägglossning runt den 23/5-28/5 kanske och då blev du gravid vilket är ungefär 1vecka - 1.5 vecka sedan. Och sen räknar du från din mens som var den 13/5. Inga konstigheter.
Du är vid v.4. Grattis -
Du hade säkerligen mens den 13/5. Sen ca 8-14 dagar efter kommer ägglossning. Din mens i juni kommer utebliMk89 skrev 2018-06-04 20:35:35 följande:
Hur kan jag ha haft mens och vara gravid? Jag får inte ihop det.
Vi har kört avbrutet sex innan och jag är 100% på att inget hänt då. Har tänkt och tänkt, det måste ha skett någon gång mellan 7/5-20/5..
ska ringa barnmorskan igen kanske och fråga :)
-
Det finns dom som har sådan tidig äl så hon måste ha blivit gravid direkt efter mens.syntharen skrev 2018-06-05 07:48:16 följande:
Fast hon plussade redan 2 veckor efter mensens första dag så hon måste haft väääääldigt tidig ÄL. Inte runt den 23/5-28-5 iaf för hon plussade ju den 27/5.
-
Ja, jag säger ingenting om att det låter konstigt men alla kroppar fungerar olika och konstigare saker har ju skett. Enligt babyhjälps uträkning på hemsidan kan en graviditet i maj mycket väl ha skett. Beroende på menscykeln. Jag har väldigt kort menscykel och jar ägglossning efter ca 4-6 dagar. Min cykel är på 21 dagar men någon gång har den vart på 26 dagar och då blev vi oplanerat gravida, vi kör utan skydd men håller oss undan ägglossning perioden. Dock oplanerat men finaste sonen :)Iowhannah skrev 2018-06-05 08:44:01 följande:
Det låter ändå konstigt.
Hade hon mens 13-19 maj och plussade 27 maj så hade ägget knappt en chans att fästa, än mindre utsöndra hormoner nog för att ge ett positivt test (som jag tolkade TS så var det ett rätt starkt positivt dessutom).
Jag tror mer att TS blev gravid i april redan och att mensen var nån genombrottsblödning.
www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/