Könsbestämning med DNA-prov/NIPT
Är gravid med nr 3. Oplanerat men välkommet, i iallafall från min sida. Vi har 2 killar sedan tidigare som är helt fantastiska men jag har längtat efter en stor familj och tryggheten det ger. Maken säger att han inte vill ha en till just nu och får han bestämma ska vi abortera. För mig finns någonstans en längtan efter en dotter och denna längtan har blivit tydligare i och med graviditeten. För mig känns det helt otänkbart att abortera om det finns den minsta chans att det är en tjej i magen. Jag skulle inte kunna leva med att ta bort henne. På nåt sätt känns det inte lika ogenomförbart om det visar sig vara en kille. Jag vet att detta låter hemskt men det är så jag känner. Har därför beställt könsbestämningstest från Easy DNA som kan tas från vecka 9. Jag vill ha kontakt med andra som gjort detta eller som kollat könet med NIPT och sedan tagit beslut efter det.
Snälla, döm mig inte. Tre killar vore fantastiskt tycker Jag, men eftersom maken inte vill ha fler barn är jag inte beredd att övertala honom, om det inte visar sig bara en tjej...