• 2barnsmorsan

Tunn slemhinna

UndrandeSökare skrev 2018-06-04 10:23:55 följande:

Boka tid hos gyn och mät din slemhinna så får du veta hur tjock den är. Den ska vara minst 7mm tjock för att man ska kunna göra insättning vid ivf.

Har ni gjort någon infertilitetsutredning via Landstinget? Om man försökt i 12 månader utan plus (6månader om man är över 35år) så kan man ha rätt att göra en utredning. Samma sak om man haft 3 missfall, då kan man få göra en infertilitetsutredning.

Kan du tänka dig att göra äggdonation utomlands?

Det är största chansen att få barn på om man är 43 år, för tyvärr blir ens egna ägg för gamla. Vi är i 40-års åldern och gav upp om egna äggen efter 5 missfall och gör nu donation på Avaclinic i Riga istället.

Vad kostar det med äggdonation där? Hur går det till? Använder ni din mans spermier?
  • 2barnsmorsan
    UndrandeSökare skrev 2018-06-04 12:46:24 följande:

Jag gick in på deras hemsida en vardag under kontorstid och började chatta med en av deras koordinatorer som heter Veronika, hon svarade på alla frågor jag hade.

Sen fortsatte vi kontakten via mail. Hon mailade mig 3 dokument. Det var ett patientforumlär som vi skulle fylla i info om oss, ett donatorsdokument som vi skulle fylla i hur vi ville donatorn skulle se ut, samt en lista på vilka blodprover vi behövde ta och maila in provsvaren till kliniken (Hiv, Syfilis, Hepatit B, Hepatit C,  blodgrupp, rhfaktor etc )

Man får göra ett spermatest hos dem som heter Sperm dna fragmentationstest på kliniken och utifrån resultatet på det bestäms om mannens sperma kan användas eller inte. Är sperma för dålig gör man dubbeldonation (dvs både ägg och spermadonation, det är tillåtet enligt lag i många länder utomlands).

Alla priser hittar du på klinikens hemsida:

www.avaclinic.lv/se/prislista.html

Tack för svar!
Svar på tråden Tunn slemhinna