Inlägg från: Anonym (XX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XX)

Är jag rasist??

Sätter aldrig "rasistetiketter" på någon.
    Rasism är Sveriges mest missbrukade ord, enligt mig.

Pratade med en 22-årig tjej vars föräldrar kom till Sverige från Irak under 80-talet.

Hon tycker att Sverige "spårat ur" och pekar på ett samband mellan asylinvandring och kriminalitet.

Är denne tjej med irakiska föräldrar då en rasist?

• Anonym (XX)
    Queennr1 skrev 2018-06-02 18:16:46 följande:

Tycker du verkligen att det är en förmån att ha behövt fly från krig och lämna sitt hemland för att sedan landa i en vilt främmande del av världen.. I jämförelse då med pensionärerna som bott i fred och frihet, haft skola, sjukvård och social trygghet hela sitt liv? Är det verkligen mer synd om "pensionärerna" som grupp än om "flyktingar" som grupp? På riktigt?

De du kallar flyktingar har kommit hit av ekonomiska skäl då de passerat cirka 10 fredliga länder innan de kommit till Sverige.

De har dessutom betalat en smugglare 10-15 000 dollar för att ta sig hit.

De med störst skyddsbehov blir fast i flyktinglägren och det är barn, kvinnor och äldre.

Det är dem man istället ska hjälpa.

Inte unga och vitala män.
  • Anonym (XX)
    Rudbeckius skrev 2018-06-02 18:53:55 följande:

Lite tröttsamt att läsa ditt inlägg. Du verkar rätt ensidigt svart och vit. Det kunde varit du som varit på flykt i en annan tid och läge. Nu är det inte det och du får det att låta som om världens undergång är nära. Ja, det är oroligt i världen och starka Sverige klarar av de vågdyningsr som når oss.

Jag förstår vilket parti du ska rösta på och jag förstår att jag inte kan få dig att ta bort dina skygglappar. Jag har tyckt att skattesänkarpratare är så ocharmiga men nu tror jag nog att jag tycker kriminalitetsuckarna är ännu tristare att höra.

Rasist (kolla på Wikipedia för definition) vet jag inte om du är. Xenofob och ensidig är du däremot helt klart.

Vilket parti tror du det är och varför?
  • Anonym (XX)
    Queennr1 skrev 2018-06-02 19:28:43 följande:
    Man kan ha skyddsbehov även om man är ung vital och rent av rik.
    Och tror du det är de som kommit till Sverige? Ta det där med de 9000 ensamkommande. 99,4 % är män. Och ingen (0) hade ID-handling och ingen har skyddsbehov.

Varför sökte de inte asyl och uppehållstillstånd i något av de länderna de passerade innan Sverige?

Av andra än ekonomiska skäl?

Är ekonomiska flyktingar som kommit till Sverige.
Svar på tråden Är jag rasist??