• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • johannastroberg
    Jagvetdåinte skrev 2018-06-07 22:37:55 följande:

Bim juli 2018

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg 

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303

6 juli - JenniB

12 juli - Nicciz

Kul att vi har bim så nära! När har du äl? Hur länge har ni försökt? :)
  • eman303
    johannastroberg skrev 2018-06-07 15:51:28 följande:

Visst är det så :) jag trodde jag skulle plussa för har alltid haft lätt för att bli gravid men som sagt, det får ta den tid det behöver. Typ. Ska bli kul att följas åt & hoppas vi slipper mer mens de närmaste 9 månaderna ;)

Hoppas jag med, håller tummar och tår. När har du äl? :)
  • AllaGodaTingÄrTre

Hade SÅÅÅ önskat att jag inte va här!

Hade gjort femte försöket, låtit bli att testat fram till idag när det är min födelsedag och jag är på BIM-1. Tar ett test, torkar mig...och har fått mens.

Vill typ bara gråta.

Men nya tag helt enkelt. Inget annat val.

Måtte juli bli vår månad :)

• AllaGodaTingÄrTre

Bim juli 2018

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

4 juli - Issari

6 juli - JenniB

9 juli - AllaGodaTingÄrTre

12 juli - Nicciz

• JenniB
    zion skrev 2018-06-07 15:42:22 följande:
    Vet inte, har inte fått nån egen blödning sen sonen föddes för 9 månader sen. Och nu första försöket med medicin så svarade inte kroppen alls som den har gjort tidigare gånger så vi får se hur det går
    Jaha vad spännande! :D
  • JenniB
    Berolfine skrev 2018-06-07 22:26:10 följande:
    Hej!

Jag slutade med piller i slutet av dec och den kom igång runt den 7 feb. Ha haft 35-40 dagars cyklar nu vilket är segt. Men hoppas på att det rättar sig till snart.

Hur var det för dej?
    Jag slutade den 6 april och fick mensen nu den 4 juni så det tog nån månad. Började till och med bli orolig att något inte stämde även om det var vanligt. Skäms

Jag är så rädd för just långa cykler... Jag vet att jag kände av min ägglossning ca 18-19 dagar innan jag fick mensen men sen vet man ju ändå aldrig hur lång tid det tar till nästa gång. :/

Vet du (eller någon annan) hur det är med lutealfasen om den alltid är likadan eller om den kan ändra sig? :)
  • Berolfine
    JenniB skrev 2018-06-08 08:08:44 följande:

Jag slutade den 6 april och fick mensen nu den 4 juni så det tog nån månad. Började till och med bli orolig att något inte stämde även om det var vanligt. 

Jag är så rädd för just långa cykler... Jag vet att jag kände av min ägglossning ca 18-19 dagar innan jag fick mensen men sen vet man ju ändå aldrig hur lång tid det tar till nästa gång. :/

Vet du (eller någon annan) hur det är med lutealfasen om den alltid är likadan eller om den kan ändra sig? :)

Den kan ändra sig, men min är på 14 dagar exat. Ja va oxå orolig när mina cyklar blev så långa. Ringde BM och hon sa att det inte va något att oroa sig för. När man slutar med piller kan de ta upp till 8 mån innan allt är som de ska. Har den inte blivit ?normal? efter 1 år skulle ja ringa tillbaka.

Tänkte jag skulle testa munkpeppar, har läst att dom kan hjälpa till att korta ner cykeln.
  • Luusen1

Hej! 

Hoppar nog in här redan nu. Har varit en aktiv läsare av månadstrådar men inte skrivit innan. Har BIM nästa fredag egentligen, men tror inte att jag har haft ägglossning denna månad då tempen fortfarande inte gått upp över CL (Tempar), samt negativa ÄL-tester. Hoppas i stället att juli kan bli den månaden jag och ni såklart plussar. 

• Luusen1

Bim juli 2018

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg 

4 juli - Issari

6 juli - JenniB

9 juli - AllaGodaTingÄrTre

12 juli - Nicciz

17 juli - Luusen1

• Nicciz
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-06-08 04:57:34 följande:

Hade SÅÅÅ önskat att jag inte va här!

Hade gjort femte försöket, låtit bli att testat fram till idag när det är min födelsedag och jag är på BIM-1. Tar ett test, torkar mig...och har fått mens.

Vill typ bara gråta.

Men nya tag helt enkelt. Inget annat val.

Måtte juli bli vår månad :)

Förstår din känsla och lider med dig. Vi tar nya tag, båda två. Låt oss hoppas av juli blir vår månad. <3
Svar på tråden BIM juli 2018