• JenniB

BIM juli 2018

Hej!

Idag kom ÄNTLIGEN mensen efter att jag slutat med ppillerna den 6/4!
    Så nu kör vi och försöker tänka så positivt det bara går. Håller tummarna för oss alla! Hjärta

BIM juli 2018

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon

6 juli - JenniB

12 juli - Nicciz

• JenniB

Är lite nyfiken på hur längre ni har försökt och hur ni gör varje månad.
    Testar ni med ÄL-stickor/tempar eller inget av det?

Själv vill jag inte stressa upp mig för mycket med att testa en massa och myser till det som vanligt vilket brukar bli 3-4 gånger i veckan, så ungefär varannan dag. :)

• JenniB
    Issari skrev 2018-06-05 09:56:46 följande:
    För oss är det nu femte cykeln vi försöker. Jag har tempat med NC i ca ett år, först som preventiv. Så jag tycker det är rätt skönt att fortsätta med tempandet. Min ÄL hade jag visserligen haft koll på ändå eftersom mina cykler är regelbundna. Jag tror ditt upplägg är perfekt med varannan dag!

Har hört att det ska vara en ganska bra metod och eftersom att du hållt på med det redan innan är det ju smidigt att bara fortsätta med det. :) Brukar du känna av ägglossningen?

Tack, det tror jag med! Hoppas att en liten rackare vill simma till rätt ställe bara :D

• JenniB
    Nicciz skrev 2018-06-05 09:59:52 följande:
    Vi har försökt i två månader, snart tredje försöket. Testar med ÄL-stickor för att inte råka missa ÄL, men vi kör varannan dag ändå.
    Tycker du det funkar bra med ÄL-stickor? Har läst att man kan missa ÄL ändå även om man testar? Kan tydligen gå snabbt mellan de olika testen.
    Håller tummarna för er! Glad
  • JenniB
    zion skrev 2018-06-05 12:20:54 följande:
    Vi påbörjar 2 försöket nu när mensen dyker upp. Jag lider av pco så har ingen egen ägglossning. Så får pergotime för att nåt ägg ska mogna. Oftast kollar gyn med vul om det finns ägg men nästa cykel blir det bara äl tester eftersom gyn har semester stängt. Vi har som mål att ha sex varannan dag. Inte så lätt att få till det alltid men vi försöker i alla fall ha mysa när det är äl
    Okej! Kan man känna av att man har pco eller hur funkar det? Har verkligen ingen koll på just det. Jag hoppas det går lika bra med ÄL-stickorna denna gången och så håller jag tummarna med att det blir en liten. :)
  • JenniB
    Issari skrev 2018-06-05 18:43:20 följande:
    Jag känner den inte genom värk eller så. Däremot får jag rikliga ?äggviteflytningar? dagarna innan och så slutar de tvärt när ÄL varit. Dessutom blir jag mer sugen. Och eftersom min cykel är regelbunden så sker den oftast på dag 16. Den har bara avvikit nån enstaka dag. Men det är ju fortfarande bara 30 % chans att det lyckas varje gång. Vill så gärna att det ska ta sig snart. :)

Känner du av din ÄL?
    Vad bra att du både blir mer sugen och har flytningar! :) Så skönt att din mens är regelbunden, då vet du ju att du kan lita på den. Är lite nyfiken på hur min kommer bli då jag bara haft den en gång nu sedan ppillerna.

Jag kände av min ägglossning nu senast genom extrem smärta i nedre delen av magen som höll i sig 1-2 timmar. Mådde dessutom illa och hade lite rosa flytningar 2 dagar.
  • JenniB
    Berolfine skrev 2018-06-06 17:00:47 följande:

Hej!!

Hoppar in här jag mä :)

BIM 6/7, slutade med piller i december. Ingen graviditet än men hoppas på att inte mensen kommer i juli.

Lycka till alla :)

Hej :)

Kom din mens igång ordentligt direkt eller tog det ett tag?

Håller tummarna! :)

• JenniB
    zion skrev 2018-06-06 17:18:52 följande:
    Gyn läkare ser det om man gör vul. Jag fick reda på det när vi försökte tillverka dottern. jag hade långa oregelbundna cyklar (50-80 dagar ca) och fick aldrig något positivt äl test så sökte hjälp och fick då veta om sjukdomen och hur vi kunde gå till väga för att förhoppningsvis uppnå en graviditet
    Ojdå det var länge... Har det blivit bättre nu då? :)
  • JenniB
    zion skrev 2018-06-07 15:42:22 följande:
    Vet inte, har inte fått nån egen blödning sen sonen föddes för 9 månader sen. Och nu första försöket med medicin så svarade inte kroppen alls som den har gjort tidigare gånger så vi får se hur det går
    Jaha vad spännande! :D
  • JenniB
    Berolfine skrev 2018-06-07 22:26:10 följande:
    Hej!

Jag slutade med piller i slutet av dec och den kom igång runt den 7 feb. Ha haft 35-40 dagars cyklar nu vilket är segt. Men hoppas på att det rättar sig till snart.

Hur var det för dej?
    Jag slutade den 6 april och fick mensen nu den 4 juni så det tog nån månad. Började till och med bli orolig att något inte stämde även om det var vanligt. Skäms

Jag är så rädd för just långa cykler... Jag vet att jag kände av min ägglossning ca 18-19 dagar innan jag fick mensen men sen vet man ju ändå aldrig hur lång tid det tar till nästa gång. :/

Vet du (eller någon annan) hur det är med lutealfasen om den alltid är likadan eller om den kan ändra sig? :)
Svar på tråden BIM juli 2018