• zion

BIM juli 2018

Jag hakar på. Ingen äl i denna cykel så vet inte riktigt när mensen kommer men den bör komma inom 2 veckor så bim nån gång i mitten av juli men skriver inte in mig på listan än.

• zion
    JenniB skrev 2018-06-05 09:35:35 följande:

Är lite nyfiken på hur längre ni har försökt och hur ni gör varje månad.

Testar ni med ÄL-stickor/tempar eller inget av det?

Själv vill jag inte stressa upp mig för mycket med att testa en massa och myser till det som vanligt vilket brukar bli 3-4 gånger i veckan, så ungefär varannan dag. :)

Vi påbörjar 2 försöket nu när mensen dyker upp. Jag lider av pco så har ingen egen ägglossning. Så får pergotime för att nåt ägg ska mogna. Oftast kollar gyn med vul om det finns ägg men nästa cykel blir det bara äl tester eftersom gyn har semester stängt. Vi har som mål att ha sex varannan dag. Inte så lätt att få till det alltid men vi försöker i alla fall ha mysa när det är äl
  • zion
    JenniB skrev 2018-06-05 13:13:06 följande:

Okej! Kan man känna av att man har pco eller hur funkar det? Har verkligen ingen koll på just det. Jag hoppas det går lika bra med ÄL-stickorna denna gången och så håller jag tummarna med att det blir en liten. :)

Gyn läkare ser det om man gör vul. Jag fick reda på det när vi försökte tillverka dottern. jag hade långa oregelbundna cyklar (50-80 dagar ca) och fick aldrig något positivt äl test så sökte hjälp och fick då veta om sjukdomen och hur vi kunde gå till väga för att förhoppningsvis uppnå en graviditet
  • zion
    JenniB skrev 2018-06-07 08:32:36 följande:

Ojdå det var länge... Har det blivit bättre nu då? :)

Vet inte, har inte fått nån egen blödning sen sonen föddes för 9 månader sen. Och nu första försöket med medicin så svarade inte kroppen alls som den har gjort tidigare gånger så vi får se hur det går
  • zion

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne

2 juli - Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka