BIM juli 2018
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
BIM juli 2018
5 juli ettlitetsyskon
12 juli Nicciz
Är lite nyfiken på hur längre ni har försökt och hur ni gör varje månad.
Testar ni med ÄL-stickor/tempar eller inget av det?
Själv vill jag inte stressa upp mig för mycket med att testa en massa och myser till det som vanligt vilket brukar bli 3-4 gånger i veckan, så ungefär varannan dag. :)
Hade SÅÅÅ önskat att jag inte va här!
Hade gjort femte försöket, låtit bli att testat fram till idag när det är min födelsedag och jag är på BIM-1. Tar ett test, torkar mig...och har fått mens.
Vill typ bara gråta.
Men nya tag helt enkelt. Inget annat val.
Måtte juli bli vår månad :)
Bim juli 2018
1 juli - Jagvetdåinte
2 juli - johannastroberg
3 juli - längtan efter ett syskon
4 juli - Issari
5 juli - ettlitetsyskon, eman303
6 juli - JenniB
9 juli - AllaGodaTingÄrTre
14 juli - Nicciz
Mensen slut idag så nu börjar jag med äl-tester. Äl på söndag :)
Efter fem dagar med stark positivt på ägglossningstestet så tog jag ett graviditetstest. Det visade POSITIVT 2-3 veckor. Jag hade mens för 1 1/2 vecka sedan men bm trodde att det kunde ha varit en blödning när ägget fick fäste. Jag är dock inte helt övertygad än. Missfall trodde jag men bm så att graviditetstestet inte skulle ha visat något nu i sånna fall. Inskrivning och nytt test nästa vecka för att utesluta att det var missfall.
Då kör vi försök nr 2. Känner mig mycket lugnare än förra månaden då jag blev skengravid som tusan av att hänga på familjeliv halva dagarna haha.
Enligt FLO och P tracker skulle jag haft ÄL fredag eller lördag. Har testat med ÄL-stickor sedan i tisdags och en sticka, i torsdags, var lite starkare än de andra men fortfarande inte positivt. Inga ömma bröst som jag brukar få kring ägglossning och har fått ökade flytningar (som enligt en massa googlande inte ska vara fertila flytningar). Haft migrän hela veckan och knaprar Naproxen och Imigran. Läkaren säger att det inte ska påverka kroppen nämnvärt och att varningarna mest handlar om att -hålla ryggen fri-. Haft sex varannan dag ifall jag missat ÄL med stickorna. Vad tror ni? Blir det ingen ägglossning denna månad? Snacka om besvikelse i sådana fall, då finns ju inte ens en chans att bli gravid..
Det är ju inte ovanligt att hoppa över en ÄL då och ibland. Så risken finns :(
Kan ni inte i så fall försöka igen nästa månad? Eller missförstod jag nu kanske.
Är 33, har inga barn sedan tidigare. Är inne på andra försöket
Skulle ni tolka detta ÄL test som positivt. Är nästa lika starkt som kontrollstrecket men inte riiiktigt. Ska ta ett nytt om några timmar :)
Missade ÄL helt denna månad. Trodde inte ens jag hade någon ägglossning alls utan att den hade hoppat över en månad...
MEN, detta graviditetstest visar ju två streck. Eller? Är i chock. Det mäter från 10mlU/ml. Idag är det BIM-3/4 (kan ej uppge ÄL+ något men kanske ÄL+13.
Ser jag fel, gjort något tokigt? Är jag verkligen?
[quote=78870321][quote-nick]Nicciz skrev 2018-07-10 08:24:55 följande:[/quote-nick]
[quote=78870321][quote-nick]Nicciz skrev 2018-07-10 08:24:55 följande:[/quote-nick]
1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu
2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87
3 juli - , sosarora
3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn
4 juli - Periksson90
5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa
6 juli - JenniB
7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady
9 juli - soffipropp1987
10 Juli - Elsaida, babytjejen? , frökenglad
12 juli- Månflicka, niiskuneiti
13 juli- babytjejen?
14 juli - Nicciz, Ejjami, anvandarnamnetarupptaget
15 Juli - Mist
16 Juli - Esofe, Silk-Spectre
18 Juli - lyckligast80
19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)
20 juli - Thorax, Försök 3
21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika
22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten
22 Juli - Incognita, Försök 1
23 Juli - Blåstjärna
25 Juli - längtan efter ett syskon
28 juli - Syskon, zion
29 juli - johannastroberg
31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda
PLUS
25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)
6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2
8/7 MissBaglady BIM+1
10/7 Nicciz BIM-3/4
God morgon! Tog nyss ett digitalt test som visade ?Gravid 2-3?, så jag måste haft ÄL tidigare denna månad och plussade alltså igår på ÄL+14 typ. Flera av er nämnde detta redan igår då strecket var såpass starkt, och det stämde! Tack för all pepp i tråden. Vi lyckades på andra försöket med första barnet och vi är superglada Detta blev en perfekt första semesterdag! Hoppas det går hela vägen (försöker slå bort alla negativa och oroliga tankar). Håller tummarna för er andra <3
Jätte grattis till dig!! Va härligt:) Ni har en helt fantastisk resa framför er! Räknat ut BF?:)
Ni som plussat men som inte skrivit in det längst ner i BIM-listan, gör det! Det är roligt att i slutet av månaden se hur många av oss som lyckades :)