Vet hur det känns skrev 2020-07-07 08:57:53 följande:
Hur går det nu? Trivs dina barn? Vi står i exakt samma sits som du gjorde. Min dotter har fått plats på engelska skolan samt hagabergskolan (som nu även har högstadium) vi är så osäkra på vad vi ska göra. Dottern är inställd på engelska skolan men jag är så nervös för det dåliga ryktet som dom nu har. Stämmer ens det?
Här har inte engelska skolan dåligt rykte utan det är den mest populära skolan i vår kommun. Nu har mina barn gått i två år och det är både ris o ros. Skolan är bra, de lär sig mycket. Jag upplever att det är tuffare än på den skolan de gick på tidigare. Högre krav. Mer läxor. Läsa kemi på engelska är svårt och jag är begränsad i att hjälpa dem. Men de har lärt sig massa. Efter några månader tyckte de själv att det varit lekskola på förra skolan. Men visst kan de vara avundsjuka på kompisarna som har det lättare på den kommunala skolan, som får gå till affären på rasten, har håltimmar osv Engelska skolan har mycket regler. Mina barn är lugna och skötsamma och har inga problem med reglerna men vissa barn tycker jag far illa av detta. Det är straff och no mercy (typ) om man missköter sig det minsta. Rektorn blir inblandad i allt (vi har en bra rektor men jag kan uppleva vid mindre incidenter att det känns onödigt). Det barnen tycker minst om är att de byter klass varje år. Det gör att det inte skapats djupare relationer och mina barn hänger inte med klasskamrater på fritiden utan enbart sina gamla kompisar.