Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?
Jag håller med om vissa saker. Men att en kristen kan tro på Oden blir bara fjantigt.
Men ska folk få kalla sig vad de vill så har du ju rätt. Folk identifierar sig som allt möjligt idag.
En man kan påstå att han är en häst, t.ex.
Angående att acceptera folks tro så är det inget jag gör automatskt. Jag avgör min acceptans utifrån VAD de tror. Däremot accepterar jag deras rätt att ha sin tro.
Så, nu ger jag mig och säger att du har rätt. Om någon säger att den är kristen och identifierar sig som både man och kvinna, samt som häst, så har den personen rätt.
Man är det man säger, helt enkelt.
Att någon säger att den är en häst är inte samma som att någon säger att den är troende (ex kristen) eller har en tro (exempelvis en kristen tro). En häst är något bestämt, en tro är inte det. Det är därför det kallas "tro".
"Jag avgör min acceptans utifrån VAD de tror. Däremot accepterar jag deras rätt att ha sin tro" skriver du. Det var exakt detta jag skrev (apropå "härmapa").
Haha jaja vi kommer nog inte längre än så!
Men det här klippet är ganska kul och passande:
Du kanske sett det förut?
Det är alltså skillnad på att tro att man är något, med att ha en tro.
Ett förtydligande alltså: Jag tycker inte att en person som säger att den är en häst är en häst. Jag vet att det är fel. Eftersom det är fakta och något bestämt. Har aldrig påstått något annat utan du missuppfattar och skiljer inte på saker. En tro och angående vem som är kristen, muslim etc är en ständigt pågående tolkingsfråga och alla kommer ge olika svar. Även religionerna kommer ge olika svar eftersom de är motsägelsefulla.