Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?
Hur försöker jag trycka till dig? Jag har inte kommit med en enda kommentar om hur mycket du vet, eller kan, eller var du kommer ifrån. Det enda jag sagt är att du uttrycker dig otrevligt ibland, och det är sant. Svart på vitt. Och du verkar mer intresserad av att diskutera MIG än sakämnet. ;)
Hur som helst - det går inte att komma ifrån att en lag kommer drabba de som är mest utsatta, hårdast. Den kommer inte att beröra förtryckarna alls.
De kvinnor som är såpass fria att de kan välja att ta av sin hijab och burka gör det kanske motvilligt, men med en axelryckning. Det är inte den målgrupp man vill hjälpa. Den målgrupp man vill åt kommer med största sannolikhet att må ännu sämre
Varför diskuterar vi inte en lösning runt männen som förtrycker istället? Stärk och lyft kvinnorna så att de så småningom kan Välja att ta av sin täckande klädsel.
Jag tänker att om vi underlättar för människor att ta kontakt med myndigheter och känner sig trygga med det, kommer nästa generation att må bättre och bättre. Att skapa stigma och MER utanförskap känns inte som rätt väg att gå.
Som sagt lev vidare du i din fantasivärld. Jag är inte intresserad.