Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

När berätta stt man är gravid?

Gå inte på det där med att du inte kan äta en massa saker, det är ytterst få saker en gravid kvinna bör undvika och det står på livsmedelsverkets hemsida. Själv struntade jag i det och åt som vanligt.

Kan man inte dricka alkoholfritt med de du umgås med behöver ni fundera på hur ni ser alkohol och alkoholnormen. Till ni har gjort det kan du hålla ett glas vin och låta bli att dricka, vid tillfälle häller du ut en skvätt i vasken eller byter glas med din parter, få märker att du inte dricker ur glaset du håller i.

• Glinda från Oz
    Anonym (........) skrev 2018-05-31 05:58:34 följande:

De saker som tagits upp i tråden är ju dock enbart sånt som står på livsmedelsverkets mycket korta lista.

(Sen att du valde att strunta i de få kostråd som faktiskt finns....tja, det var ju också du som i en tråd om mat till bebisar tyckte att man självklart gav hela burkar till fyramånadersbebisar för det såldes ju i affären så då måste det vara okej. Du verkar ha en ganska inkonsekvent tilltro till auktoriteter.)

Jag sa att det inte skulle vara tillåtet att sälja 4- månaders burkar om det var livsfarligt inte att man skulle ta kostråd från Semper. Jag tycker förövrigt inte att Semper (och andra vinstdrivande företag) är auktoriteter så det får stå för dig.
  • Glinda från Oz
    Anonym (........) skrev 2018-05-31 09:28:20 följande:

Viss skillnad på "livsfarligt" och "rekommenderat och hälsosamt"....och du betedde dig i den tråden som att Semper och livsmedelsbutikerna i din värld var en minst lika stark auktoritet som livsmedelsverket.

Det är trevligt att du följer mina inlägg och kommer ihåg vad jag tycker om olika saker. Jag skulle dock uppskatta om du argumenterade med mig i tråden det gäller istället för att prata om vad jag skrivit i andra trådar här.

Det är din tolkning men så är det inte, vad som är rekommenderat och hälsosamt varierar om 20 år kommer det vara helt andra råd.
Svar på tråden När berätta stt man är gravid?