V12+3 och blöder
När man börjar blöda runt v 12, och att blödningen fortsätter, så är det ofta uteblivet missfall... Men det kan lika gärna vara en frisk graviditet! Jättebra att du har kub i övermorgon så du får svar snabbt!
När man börjar blöda runt v 12, och att blödningen fortsätter, så är det ofta uteblivet missfall... Men det kan lika gärna vara en frisk graviditet! Jättebra att du har kub i övermorgon så du får svar snabbt!
Men usch så jobbigt.
Kan ju absolut va helt och hållet normalt, håller alla tummar för det
Kan du inte åka till nån gynakut för att fä svar snabbare? Såklart man kan vänta till sin bokade tid om man klarar det, du kommer ju slippa många timmars väntande på en akutmottagning på så sätt. Men tänker bara om du lider hemskt mkt av att undra.
Jag hade inga blödningar, feber eller nått illaluktande. Enda symtomet var tröga flytningar. Ett blodprov visade infektion så blev inlagd, skrapad och fick genomlida 10 dagar med smärta, komplikationer. Men alla patienter fungerar tydligen likadant enligt nån mall av sjukvården.
Kul att du tycker det är roligt. Hade dessa flytningar några dagar. Fick inga andra symtom och litade på magkänslan. Fick också höra normalt, avvakta. Du vet att i värsta fall så kan man faktiskt dö av en infektion?
Jag, personligen, anser att blödning absolut kan vara själ nog att åka in. Hela grejen med akutverksamheten är ju att de som triageras högre än du får vård före och kommer alltså inte lida av att en annan person sitter och väntar. Det enda som händer - som jag skrev, är att du får sitta och vänta på din tur länge. Bedömer personalen i triagen att man kan återvända hem och invänta annan tid på icke akut verksamhet så är de utbildade i att kunna avgöra det och på så sätt skicka hem dig igen.