Inlägg från: Anonym (Arc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arc)

Dejta en transsexuell?

Mantrasina skrev 2018-05-27 19:40:05 följande:

Först och främst. Det heter transperson, inte transsexuell. Transsexuell numera är helt enkelt bara en administrativ diagnos som krävs i processen för könskorrigerande behandling. Och det är inte en "hon som egentligen är han", det är en hon som fötts i en kropp som omvärlden bedömer vara en han. Det är nummer ett om du vill fortsätta med den här tjejen. Hon. Transperson. Okej?

Sen. Du får helt enkelt bestämma dig om personen är viktig för dig och du vill fortsätta relationen med henne. Eller om det här att hon har en penis är en dealbreaker. Det låter ändå som att du är öppensinnad nog för att överväga det? Det låter som att du inte vet om du vill ha sex med henne, men att du ändå har haft det? Jag hänger inte riktigt med i resonemanget...

Vad menar du nu? 
    Har du en Y kromosom så är du ju biologiskt en man.

Vad menar du med "som omvärlden bedömer vara en han"?
  • Anonym (Arc)
    Anonym (En önskedröm) skrev 2018-05-31 19:13:22 följande:
    Då har du precis gått miste om ditt livs tillfälle. De flesta människor får aldrig något sådant tillfälle här i livet. Tjejer med kukar är ytterst ovanliga och sådant syns inte utanpå.

De flesta transor man ser vid t.ex. googling ser dessutom trots allt ut som män, inte som kvinnor. Feminina kläder och kraftigt smink kan inte ändra på det, sådant syns ändå med all tydlighet. Så du hade verkligen en ofantlig tur som fann en person med helt igenom kvinnlig kropp, kvinnligt ansikte, kvinnlig röst, kvinnligt beteende, men med kuk.
    Det finns inte tjejer med kukar.
    Hade han inte haft mer tur om hon hade haft slida?
  • Anonym (Arc)
    Anonym (En önskedröm) skrev 2018-05-31 22:14:49 följande:
    Läste du inte trådstarten? TS träffade en sådan raritet. Shemale kallas en sådan person.
    Ja, en Shemale är inte en en kvinna biologiskt sett.
    Han har en Y kromosom.

Att hen vill kallas hon ser jag inget problem i, men du måste ju förstå att det blir problem om man är attraherad av kvinnor och flickvännen är en man med penis trots att han ser ut som kvinna?
  • Anonym (Arc)
    Anonym (FTM) skrev 2018-06-02 22:55:18 följande:
    Meningen PRECIS EFTER: Det är samma som att du hade gjort slut med en cis kvinna bara för att hon inte hade DD i kupstolek eller blont hår.
    Nej det är inte i närheten av samma sak.

Om jag älskar snickers och inte har någon lockelse alls till mars och det visar sig vara en mars inuti snickesförpackningen så finns det anledning att inte äta den och byta ut den mot en snickers.

Biologiskt sett har vi ett driv att reproducera, det krävs inte bara en man för detta utan även en kvinna, och då pratar jag om de biologiska könen. Och personen i fråga är ju attraherad av just kvinnor, det är ingenting han har kontroll över.

Hårfärg och kupstorlek säger inget om huruvida du är en kvinna och har en slida.
    Kromosomerna gör det dock.

Hade han varit bisexuell så skulle detta inte nödvändigtvis vara något problem.
  • Anonym (Arc)
    Anonym (FTM) skrev 2018-06-04 23:57:48 följande:
    Nja. Jag har inte något driv att reproducera med männen jag har sex med. Eftersom att jag har en fitta skulle jag enligt dig ha det, men det har jag inte. En kvinna kan ha en kuk, precis som en man kan ha en fitta, inget konstigt med det. Jag vet inte hur du har det, men jag letar inte efter kromosomer i baren, snarare någon som jag tycker ser snygg ut. Ens sexuella läggning har inget med ens partners kön (fitta, kuk, eller intersex) att göra, utan snarare en dragning till män och kvinnor. Känner många bisexuella som har partners som är trans. 
    Nej inte jag heller i dagens läge men biologiskt sett finns det ett underliggande driv (i människans natur), jag menar... vi är snart 8 miljarder människor på jorden, jag undrar varför?

Nej det är kromosomerna som avgör biologiskt kön, dvs man eller kvinna.
    XY = Penis, XX = Slida. (Sen finns det variationer men har du en Y kromosom är du en man oavsett).

Är man attraherad av kvinnor så innefattar det kvinnligt könsorgan och bröst samt kvinnliga egenskaper. Det är ju precis detta även TS förmedlar.

Jag nämnde även att om TS hade varit bisexuell så skulle det inte vara några konstigheter, men han är ju heterosexuell enligt sig själv, åtminstone tror han det och då blir det ju fel. 

Rätta mig om jag har fel.
Svar på tråden Dejta en transsexuell?