Anonym (Arc) skrev 2018-06-05 00:34:14 följande:
Nej inte jag heller i dagens läge men biologiskt sett finns det ett underliggande driv (i människans natur), jag menar... vi är snart 8 miljarder människor på jorden, jag undrar varför?
Nej det är kromosomerna som avgör biologiskt kön, dvs man eller kvinna.
XY = Penis, XX = Slida. (Sen finns det variationer men har du en Y kromosom är du en man oavsett).
Är man attraherad av kvinnor så innefattar det kvinnligt könsorgan och bröst samt kvinnliga egenskaper. Det är ju precis detta även TS förmedlar.
Jag nämnde även att om TS hade varit bisexuell så skulle det inte vara några konstigheter, men han är ju heterosexuell enligt sig själv, åtminstone tror han det och då blir det ju fel.
Rätta mig om jag har fel.
Visst, kromosomerna avgör biologist kön, men jag är knappast en kvinna. Har inte ens äggstockarna kvar, och har tagit hormoner i 10 år ungefär, det finns ingen skillnad mellan mig och gemene cis-man på stan. Det är hela poängen men trans personer; vi föddes i "fel" kropp. Så även om XX kromosomerna delade sig och gav mig en fitta är jag inte kvinna för det. Sen har jag valt att inte göra någon underlivskirurgi för att jag helt enkelt inte vill det. Each to thier own antar jag, men jag har varit attraherad av många män som visats sig ha fitta, men jag är fortfarande bög för det; jag känner ingen attraktion för en trans-kvinna, även om hon har penis.