Inlägg från: Anonym (Siru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Siru)

Dejta en transsexuell?

Du kan ju inte ändra din sexuella läggning, tyvärr. Gör slut innan det hinner gå för långt, för bådas skull. Blir ju bara jobbigare med tiden.

• Anonym (Siru)
    Anonym (En önskedröm) skrev 2018-05-27 20:12:15 följande:

Attraktionen, åtrån och kanske kärleken finns redan där så vad spelar då etiketter för roll? Man måste kunna bortse från omgivningens fördomar.

Fast han gillar ju inte penis och det verkar inte ha med fördomar att göra i det här fallet. Jag som heterosexuell skulle inte heller klara av att vara med nån av samma kön som jag själv, och det är inget fel med det.
  • Anonym (Siru)
    Anonym (En önskedröm) skrev 2018-05-27 20:43:14 följande:

Jag är också heterosexuell och gillar enbart kvinnor. Men om en person omisskännligt ser ut som en tvättäkta kvinna i kropp och ansikte, rör sig som en kvinna, har en kvinnas mimik, låter som en kvinna, doftar som en kvinna, då uppfattar jag även personen som en kvinna och tänder på henne och då skulle könsorganet inte kunna förändra denna attraktion. Men det skulle ge en extra krydda.

Jag skulle inte klassa dig som helt heterosexuell då.
  • Anonym (Siru)
    Anonym (FTM) skrev 2018-05-31 23:15:00 följande:

Samtidigt tycker jag (som själv är trans) att det är göra slut av anledningen av en av parterna är trans inte är en godtagbar anledning. Det är samma som att du hade gjort slut med en cis kvinna bara för att hon inte hade DD i kupstolek eller blont hår. Du skriver att det gör så ont att göra slut, men endå så väger trans aspekten mer än smärtan att mista en person du älskar? mmm

Fast det där är ju skevt. Vill man göra slut så är det alltid okej, oavsett anledning. Jävligt creepy att inte godta att någon vill ur ett förhållande.
  • Anonym (Siru)
    Anonym (FTM) skrev 2018-06-02 21:46:28 följande:

Okey, det kanske lät konstigt när jag använde orden "godtagbar anledning". Om någon gör slut med en kan man ju inte annat än acceptera det, det tycker iallafall jag går osagt. 

Vad menade du med godtagbara anledningar då?
  • Anonym (Siru)
    Anonym (FTM) skrev 2018-06-02 22:55:18 följande:

Meningen PRECIS EFTER: Det är samma som att du hade gjort slut med en cis kvinna bara för att hon inte hade DD i kupstolek eller blont hår.

Fast det är ju typ lika idiotiskt att hävda att det inte är godtagbart? Låter fortfarande som att du inte accepterar att folk får göra slut av vilken anledning de vill.
Svar på tråden Dejta en transsexuell?